Resultaten (37)
Drie / druk 1
vormgeven aan organisatieontwikkeling
2012 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom
Het ontwerpen van samenhangende, adequate interventies voor organisatieontwikkeling is een kunst en een kunde. Organisaties ontwikkelen immers voortdurend en losse activiteiten blijken niet meer te volstaan om een organisatie in de juiste richting te krijgen. Het is een zelfstandig vak geworden, met eigen principes, taal en werkwijze die je als professional houvast geven. Het boek DRIE introduceert dat nieuwe vakgebied.
DRIE geeft antwoord op onder meer de volgende vragen:
- Welke interventie...
maandag verzonden
EPD is een werkwoord
het EPD in het ziekenhuis
2010 || Paperback || Boom
Mijn ervaring met het EPD is dat informatie altijd en op elke plek toegankelijk is. Daarnaast is alles leesbaar en duidelijk. Ik kan ook de aantekeningen van mijn collega's gemakkelijk lezen en opzoeken. Daarmee voorkomen we dubbel werk, iets wat vroeger veel voorkwam. Al met al ben ik beter geïnformeerd over de patiënt, waardoor het spreekuur sneller gaat en de patiënt betere zorg krijgt', aldus een medisch specialist over de voordelen van een elektronisch patiëntendossier (EPD).
Terecht ...
maandag verzonden
Authenticiteit
wat consumenten écht willen
2010 || Paperback || J.H. Gilmore e.a. || Boom
Het is de paradox van de huidige beleveniseconomie: hoe gekunstelder de wereld
wordt, hoe meer de consument échte dingen wil - dingen die pakkend, persoonlijk
en, bovenal, authentiek zijn. Als klanten uw aanbod niet 'echt' genoeg vinden,
wordt u al snel gebrandmerkt als niet-authentiek - als nep - en loopt u het risico omzet te verliezen. Heeft uw bedrijf daar al iets op gevonden?
Gilmore en Pine gaan verder waar ze hun baanbrekende bestseller De
beleveniseconomie eindigden. Ze leggen uit dat bes...
maandag verzonden
Performance behaviour
de Lean-methode voor het continu verbeteren van prestatiegedrag
2016 || Paperback || Neil C.W. Webers || Boom || met inkijkexemplaar
Je organisatie heeft alle systemen, structuren en competenties in huis, maar toch behaal je niet het maximale resultaat. Hoe kun je dit veranderen? Met Performance behaviour heb je de oplossing in handen.
Performance behaviour is een unieke methode die een directe relatie legt tussen het gewenste resultaat van de organisatie en het gedrag dat nodig is om dat resultaat te behalen. Uitgangspunt daarbij is de lean filosofie die erop gericht is verspilling te elimineren zodat de productkwaliteit ...
maandag verzonden
Innerlijk leiderschap
2010 || Paperback || I. Lindermann || Boom
Managementtechnieken en communicatiemodellen- het lijkt alsof organisaties erop draaien. Maar wat ze echt nodig hebben om te innoveren, zijn niet de bestaande modellen en de platgetreden paden. Het is de kracht van unieke individuen die het lef hebben hun eigen ideeën uit te dragen.
Mensen die de innerlijke rust en de helderheid van geest hebben om te zien wat goed is en te doen wat nodig is. Innerlijk leiderschap leert je te luisteren naar je innerlijke stem, helpt je de binnenkant en de bui...
maandag verzonden
Overtuigen op één A4
in zes stappen naar een doeltreffende tekst
2010 || Paperback || M. Boswinkel e.a. || Boom
Een tekst waarvan in één oogopslag duidelijk is waar hij over gaat. Een tekst die prikkelt om door te lezen. Die to the point is. Logisch opgebouwd en begrijpelijk. Als lezer weet u precies wat u van een zakelijke tekst verlangt. Maar kunt u als schrijver zulke teksten ook op papier krijgen?
Overtuigen op één A4 laat zien hoe u doeltreffende teksten schrijft. Met het zesstappenplan uit dit boek maakt u uw teksten overtuigend én bondig in het ideale geval kunt u ze terugbrengen tot éé...
maandag verzonden
Bevlogen aan het werk
met passie en enthousiasme aan het werk
2010 || Paperback || Wilmar Schaufeli e.a. || Uitgeverij Thema
Werken is meer dan alleen geld verdienen. Werken kan een doel geven en een bron
zijn van energie en voldoening. Zeker nu we met zijn allen langer moeten doorwerken, is het belangrijker dan ooit om plezier te halen uit je werk. Bovendien leveren passie en enthousiasme niet alleen persoonlijk voordeel op, ook de organisatie vaart er wel bij. Zo zijn bevlogen werknemers klantvriendelijker, zorgen ze voor een hogere omzet, zijn trouw aan de organisatie en maken minder ongelukken en fouten. Trend o...
maandag verzonden
Het werkvormenboek / druk 1
40 loopbaanoefeningen die werken
2010 || Paperback || Rupert Spijkerman e.a. || Uitgeverij Thema
Wanneer ben je tevreden over je eigen leven en loopbaan? Wat zijn de patronen waarin je zit vastgeroest? Welke dilemma's houden je gevangen? In Het werkvormenboek staan veertig verrassende werkvormen die je als loopbaanbegeleider, trainer of coach toe kunt passen bij cliënten met loopbaanvragen.
Praktisch boek voor loopbaanbegeleiders
De werkvormen staan gerangschikt naar relevante thema's als visualisatie, ontspanning, actieplanning en communicatie. Zo help je de cliënt op een effectieve ...
maandag verzonden
Leren adviseren
het belang van echt vakmanschap
2013 || Paperback || Leon de Caluwe e.a. || Mediawerf
Leren adviseren is geschreven voor ervaren organisatieadviseurs die deze ervaring willen verdiepen en zichzelf verder willen professionaliseren. Het is ook geschreven voor afnemers van organisatieadvies. Want voor wie regelmatig adviseurs over de vloer heeft, is het verstandig om te weten hoe het beste met externe organisatieadviseurs wordt omgegaan en hoe je als opdrachtgever een professionele consultant in huis haalt. Het boek geeft de stand van zaken weer over de kennis die is opgebouwd ov...
maandag verzonden
Presenteren in 90 minuten / druk 2
2010 || Paperback || van Kessel || Boom
Ontspannen en vol zelfvertrouwen presenteren, wie wil dat nou niet? Wie normaal gesproken na slapeloze nachten en met zweet in de handen de arena betreedt, heeft na het lezen van dit boek al zijn presentatieangsten overwonnen.
Presenteren in 90 minuten geeft tips en adviezen waarmee je je presentatievaardigheden verbetert.
Onderwerpen die aan bod komen zijn:
- Houding, kleding en stemgebruik
- Je boodschap overbrengen
- De aandacht vasthouden
- De juiste presentatie voor het juiste publiek
- ...