Zoekfilters
› Industrieel Product On... (4)
› Engineering (2)
› Mechatronica (2)
› Werktuigbouwkunde (2)
Resultaten (12)
maandag verzonden
Productontwerpen, structuur en methoden / Druk 2
2015 || Paperback || N.F.M. Roozenburg e.a. || Boom
Industrieel ontwerpers ontwerpen en ontwikkelen producten voor de consumentenmarkt en voor professioneel gebruik. Rekening moet worden gehouden met de markt, het technisch functioneren, het gebruik, de vormgeving, de kosten en, niet in de laatste plaats, met het effect op het milieu. Het ontwikkelen van een nieuw product is dan ook een complex proces dat systematisch moet worden aangepakt. Dit boek gaat over de methodische aspecten van dat proces. Het behandelt de grondslagen van denken en do...
maandag verzonden
Products That Last
Product Design for Circular Business Models
2019 || Paperback || Conny Bakker e.a. || BIS Publishers || met inkijkexemplaar
Products that Last starts where most books on product development end. This new edition (first self-published by the TU Delft) contains new examples and insights from recent publications. From the perspective of designers and entrepreneurs, once a product has been designed, produced and sold, it disappears beyond the newness horizon. They are little aware of the opportunities that exist in the next product universe, where money is made from products in use, as well as from a product’s after...
maandag verzonden
Visual communication
2017 || Paperback || Koen Terra || Ctrl Publish
Visual communication | Building blocks for product sketches
In the world of designing and developing, a clear and quick communication of ideas is useful and perhaps even imperative. Being able to visualise and bring to life the products you have created in your mind will help you convey your ideas more convincingly.
This book covers the basics of drawing products in perspective. Instead of advanced concept sketches of cars and ships, expect the important aspects of various types of perspectiv...
maandag verzonden
Basisvaardigheden voor de productvormgever / Druk 2
ontwerpschetsen - Basisvaardigheden in vormgeven - Basistechnieken in markerschetsen - Voorbeelden uit de ontwerppraktijk
2008 || Paperback || J. Corremans || Boom
Binnen de vormgevingsfase van een industrieel ontwerp of een productontwikkeling is het kunnen genereren van bruikbare vormalternatieven een belangrijke vaardigheid. Ook moet men deze vormalternatieven duidelijk kunnen presenteren aan opdrachtgevers, collega-ontwerpers of toekomstige consumenten. Snelschetsen, het centrale thema van dit boek, is daartoe een geschikt middel.
Van dit boek verscheen in 2004 een eerste druk. De nieuwe druk is uitgebreid met meer uitgewerkte voorbeelden en cases va...
maandag verzonden
Visueel communiceren
basisblokken voor productschetsen
2015 || Paperback || Koen Terra || Ctrl Publish
Visueel communiceren
Basisblokken voor productschetsen
Voor iedereen die tijdens zijn studie of werk in aanraking komt met het ontwerpen en het ontwikkelen van producten is het praktisch en misschien zelfs noodzakelijk om je gedachten duidelijk en snel te communiceren. Het goed kunnen visualiseren van de producten die je voor je ziet helpt je om jouw ideeën overtuigend over te brengen op anderen.
In dit boek wordt de basis uiteengezet van producten tekenen in perspectief. Verwacht geen geavanc...
maandag verzonden
Ontwerpen van Technische Innovaties / Druk 3
2022 || Paperback || Inge Oskam || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Breed inzetbaar en praktisch studieboek;
- reikt studenten concrete tools aan;
- bevat de nieuwste ontwikkelingen en innovaties.
Ontwerpen van technische innovaties biedt studenten een praktische ontwerpmethode voor het doen van onderzoek en het maken van innovatieve ontwerpen in multidisciplinaire teams. Het volledige ontwerpproces komt aan bod, vanaf de innovatievraag tot en met het ontwikkelen en testen van een effectieve oplossing.
Per thema – samenwerken, onderzoeken, creatief denke...
maandag verzonden
Product Design
2012 || Paperback || Arthur Eger e.a. || Eleven international publishing
Designers solve problems. Ideas and problems change, however, and new techniques and materials are invented, new production methods are developed. Designing is a process of trial and error. During the development process, designers will think up solutions or part solutions for the problems that they have been presented with. They do not know if this solution will work. Therefore, they will try out their solution, for instance using a test model or a scale model: trial. Sometimes, the solution...
maandag verzonden
The Delft Innovation Method
a design thinker's guide to innovation
2012 || Paperback || Jan Buijs || Eleven international publishing
This book deals with the process that leads to innovations. It provides an overall method for innovating in companies. As the method originated in Delft, it is called The Delft Innovation Method. It consists of five interconnected elements:
1. a general model of the corporate innovation process;
2. a facilitative leadership style;
3. a diversely composed innovation team;
4. the use of creative techniques;
5. the connection of the company to the external world.
The Delft Innovation Method is w...
maandag verzonden
Basisvaardigheden in ruimtelijk denken
meer dan 350 oefeningen om het ruimtelijk inzicht te oefenen en het denken in twee en drie dimensies te bevorderen
2014 || Paperback || J. Corremans e.a. || Boom
Ruimtelijk kunnen denken is voor creatieve beroepen, zoals productontwikkelaar, architect, ingenieur en andere ontwerpers, een belangrijke vaardigheid. Aan de hand van meer dan 350 oefeningen tracht dit boek het ruimtelijk denken te stimuleren en te verbeteren.
Hoewel oefeningen in ruimtelijk denken het grootste deel uitmaken van dit boek, is het natuurlijk zo dat de verbeelde vormen, volumes en systemen ook op een of andere manier getekend moeten kunnen worden. Daarom gaan enkele hoofdstukken...
maandag verzonden
Design for Managing Obsolescence
A Design Methodology for Preserving Product Integrity in a Circular Economy
2018 || Paperback || Marcel den Hollander || Marcel den Hollander || met inkijkexemplaar
This thesis argues that in order to increase the likelihood that product lifetime extension in a circular economy will be successful from both an environmental and an economic perspective, industrial designers need to be able to control not only the spatial dimension (materialization and geometry) of products, but also their temporal dimension. This temporal dimension is related to the number and duration of product use cycles and the duration of the total product lifetime. To enable industri...