Zoekfilters
› Fontys Hogescholen (2)
› Hogeschool Inholland (2)
› Hogeschool Rotterdam (2)
› Thomas More Hogeschool (2)
Resultaten (24)
English Vocabulary in Use Upper-Intermediate Book with Answers
Vocabulary Reference and Practice
2021 || Paperback || Michael McCarthy e.a. || Cambridge University Press
The words you need to communicate with confidence. Vocabulary explanations and practice for upper-intermediate level (B2) learners of English. Perfect for both self-study and classroom activities.
Quickly expand your vocabulary with over 100 units of easy to understand explanations and practice exercises. Be confident about what you are learning, thanks to Cambridge research into how English is really spoken and written, and get better at studying by yourself, with units on learning vocabular...
morgen verzonden
200 ideeën om je (online) les succesvol af te sluiten!
2021 || Paperback || Garram Ibtissem || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• De meest complete, snelle en praktische oplossing voor het einde van je les;
• gevarieerde activiteiten voor fysieke en online lessen;
• zeer effectief om van je leerlingen ook sociaalvaardige burgers te maken.
‘Mevrouw, meneer, wat moeten we nu doen?’ De meeste docenten hebben die vraag wel eens gehoord van leerlingen die zich tijdens de laatste minuten van een les grandioos vervelen.
In 200 ideeën om je les met succes af te sluiten deelt Ibtissem Garram kennisverrijkende, en...
morgen verzonden
Basisboek Alfa NT2
Theorie, praktijk en tips
2021 || Paperback || Annemarie Nuwenhoud || Coutinho
Alfa-onderwijs is een vak apart binnen het NT2-onderwijs. Als alfadocent geef je les aan cursisten die niet of nauwelijks naar school zijn geweest en die vaak gewend zijn om vanuit de praktijk te leren. Ze leren niet alleen een nieuwe taal, maar ook lezen en schrijven in de nieuwe taal. Basisboek Alfa-NT2 helpt je om deze cursisten optimaal te begeleiden bij deze leerprocessen.
Basisboek Alfa NT2 gaat uit van de visie dat goed alfa-onderwijs aansluit op verschillende leerbehoeftes en achterg...
Ontwikkelingspsychologie / Druk 7 (e-book)
2021 || E-book via Bookshelf || Liesbeth van Beemen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Uitgebreid overzicht van de biologische, cognitieve en sociale ontwikkeling van kinderen en jongeren, thematisch behandeld;
- toegankelijke theorie, ondersteund door casuïstiek, trefwoorden in de marges, overzichtelijke schema’s en studievragen;
- aandacht voor ontwikkelingsproblemen als ADHD en autisme.
Ontwikkelingspsychologie biedt studenten een uitgebreid overzicht van de biologische, cognitieve en sociale ontwikkeling van kinderen en jongeren. Ook de persoonlijkheidsontwikkeling kom...
morgen verzonden
Geschiedenis & samenleving / Druk 5
Kennisbasis inhoud en didactiek
2021 || Paperback || Cees van der Kooij e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Uitstekende samenhang tussen vakinhoud en didactiek van geschiedenis, staatsinrichting en maatschappelijke verhoudingen;
- bevat talrijke didactische schema’s en volop studie- en onderzoeksopdrachten;
- aandacht voor vakintegratie.
Geschiedenis & Samenleving is hét paboboek over onderwijs in geschiedenis, staatsinrichting en maatschappelijke verhoudingen.
Het boek bestaat uit twee delen: Het eerste deel, Kennisbasis inhoud, richt zich op de Nederlandse geschiedenis, ingebed in de werel...
Doing Task-Based Teaching
2021 || Paperback || Dave Willis || Oxford University Press
Task-based teaching has created enormous interest among teachers in recent years. But how does the idea of designing tasks (e.g. discussions, problems, games) that encourage learners to use real language work in practice? This book explains the basic principles behind task-based learning and teaching and gives practical examples of how to make it work in different teaching situations.
morgen verzonden
Meten en meetkunde op de basisschool
2021 || Paperback || Annette Markusse e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Meten en Meetkunde op de basisschool neemt het leren als actief proces als uitgangspunt;
- een helder alternatief voor de gangbare directe instructie, met veel ruimte voor leerlingen om zelf ideeën te ontwikkelen;
- sterke koppeling tussen de theorie en de praktijk van het lesgeven.
In het boek wordt besproken wat meten en meetkunde inhoudt en wat er op de basisschool aan de orde komt. In het boek worden eerst de algemene kenmerken van het meetonderwijs besproken en daarna de belangrijkst...
morgen verzonden
Van brokkelbrein naar focus
Praktijkgids voor docenten over aandacht, social media en het brein
2021 || Paperback || Gerjanne Dirksen e.a. || Synaps, Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Hoe kan een docent zijn leerlingen helpen hun brokkelbrein de baas te worden?
Appjes, berichtjes, online gaming, filmpjes delen – social media zijn fantastisch, zeker voor een adolescent. Maar diezelfde social media verstoren vaak de noodzakelijke aandacht én echte pauzes tijdens onderwijs en huiswerk. Gevolg: een brokkelbrein en negatieve invloed op leren.
De auteurs laten zien hoe drie breinnetwerken uit balans raken door frequent socialmedia-gebruik. Maar bovenal geven zij docenten tip...
vandaag verzonden
Zorg voor beweging
2021 || Paperback || W. van Gelder e.a. || Alles in beweging
Over het signaleren en volgen en helpen van kinderen in hun motorische ontwikkeling met het Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen (4ST), inclusief interventiemogelijkheden voor kinderen met een bewegingsachterstand.
Zorg voor beweging in de PABO / ALO
Het 2 boeken Zorg voor beweging in de PABO en in de ALO zijn samengevoegd tot kortweg 'Zorg voor beweging'. De inhoud is hetzelfde!
morgen verzonden
Studenten verleiden tot leren
Het praktijkboek voor docenten in het hoger onderwijs
2022 || Paperback || Alard Joosten || De Docentenacademie || met inkijkexemplaar
Als docent heb je dagelijks te maken met uitdagende situaties. Studenten die onvoorbereid naar je werkcollege komen. Studenten die hun camera uitzetten bij een online les. Studenten die meer op hun telefoon zitten dan dat ze actief meedoen. Soms lijken studenten weinig gemotiveerd. Maar is dit werkelijk zo? En wat kun jij doen om studenten in beweging te krijgen?
In dit boek lees je hoe je jouw les- en begeleidingssituaties, fysiek en online, zo kunt aanpakken dat studenten zin in leren krijg...