Zoekfilters
› Communicatie (9)
› HBO-rechten (5)
› Integrale Veiligheidsk... (5)
» Toon alle opties (32)
› Bedrijfskunde (4)
› Journalistiek (4)
› Technische Bedrijfskun... (4)
› Commerciële Economie (3)
› Finance & Control (3)
› International Event Ma... (3)
› Toegepaste Psychologie (3)
› Ad Engineering (2)
› Bouwkunde (2)
› Commercieel Management (2)
› Communication and Mult... (2)
› Elektrotechniek (2)
› Facility Management (2)
› Farmakunde (2)
› Finance, Tax and Advic... (2)
› HBO-ICT (2)
› Human Resource Managem... (2)
› International Business... (2)
› International Hotel & ... (2)
› Leraar Nederlands (2)
› Leraar Nederlandse Geb... (2)
› Logopedie (2)
› Management in de Zorg (2)
› Mechatronica (2)
› Ondernemerschap & Reta... (2)
› PABO (2)
› Pedagogisch Educatief ... (2)
› Sociaal-Juridische Die... (2)
› Theologie (2)
› Tolk Nederlandse Gebar... (2)
› Werktuigbouwkunde (2)
› Communicatie & Talen (14)
› Schrijven & rapportere... (8)
› Economie & management (4)
» Toon alle opties (5)
› Boom (34)
› Noordhoff (26)
› Adfo Groep (21)
» Toon alle opties (21)
› Adformatie Groep (9)
› Brave New Books (9)
› Coutinho (9)
› Ahmas (7)
› Business Contact (5)
› Mijnbestseller.nl (5)
› Pelckmans (5)
› Koninklijke Van Gorcum (4)
› Owl Press (4)
› ASP - Academic and Sci... (3)
› Booklight (3)
› Borgerhoff & Lamberigt... (2)
› Communicatiepraktijk, ... (2)
› Lannoo (2)
› Logikos (2)
› Politeia (2)
› Pumbo.nl B.V. (2)
› Succesboeken.nl (2)
› Van Duuren Media (2)
› Vrije Uitgevers, De (2)
› Hogeschool Utrecht (17)
› Christelijke Hogeschoo... (8)
› Haagse Hogeschool (HHS... (8)
» Toon alle opties (9)
Resultaten (218)
maandag verzonden
Media / Druk 2
2020 || Paperback || Rob Leurs e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De verhalen die films ons vertellen, de hoge omloopsnelheid van content in nieuwe media en de commerciële aard van televisieprogramma’s zijn een intrinsiek onderdeel van onze samenleving. Hoe gaan we hiermee om?
Media sluit aan bij de vraag om toekomstbestendige beroepsvaardigheden en leert studenten de vaardigheden bij die in een dynamische mediawereld relevant zijn.
Ieder hoofdstuk besteedt aandacht aan het effectief inzetten van media in verschillende beroepspraktijken en voor versc...
maandag verzonden
Gespreksvoering voor Sociaal Werkers / Druk 2
2022 || Paperback || Marianne Luitjes e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Biedt de (toekomstige) sociaal werker een brede basis voor effectieve gespreksvoering in uiteenlopende praktijksituaties;
- met tips van communicatiedeskundigen voor gespreksvoering met speciale doelgroepen en medeprofessionals;
- voorzien van veel aansprekende praktijkvoorbeelden en opdrachten die uitnodigen tot kritische zelfreflectie.
Voor sociaal werkers is gespreksvoering een essentieel onderdeel in de omgang met en het begeleiden van cliënten. Gespreksvoering voor Sociaal Werkers bie...
vandaag verzonden
Schrijfcodes / Druk 3
schrijf beter, corrigeer sneller
2019 || Paperback || Aad Lohman || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Schrijfcodes is een praktische hulp voor studenten bij het schrijven van zakelijke teksten. Het is een handig gebruiksboek zonder al te langdradige theorieën.
Schrijfcodes biedt hulp op twee niveaus: op micro- en macroniveau. Op microniveau worden vrijwel alle schrijfproblemen behandeld volgens het systeem: uitleg, voorbeeld en advies. Ieder probleem heeft een eigen code en is ingedeeld in een categorie als Helderheid, Gepastheid of Correctheid. Alle problemen staan overzichtelijk bij elkaar...
maandag verzonden
Communicatie memo Communiceren over fuseren Fusie
2012 || Paperback || Marten Waardenburg || Adfo Groep
Omschrijving
Als twee of meer organisaties besluiten om te fuseren, breken er voor communicatiemensen drukke tijden aan. De fusie moet in- en extern worden aangekondigd en verder begeleid tot deze officieel is. Dat betekent het ontwikkelen van speciale communicatiemiddelen voor de fusie en het organiseren van bijeenkomsten. Om de fusie te laten slagen is draagvlak bij de interne en externe stakeholders een absolute voorwaarde. Ook daaraan moet communicatie een bijdrage leveren. Naast het infor...
maandag verzonden
Kernbegrippen van professionele communicatie / Druk 2
2019 || Paperback || Peter 't Lam e.a. || Boom
Kernbegrippen van professionele communicatie bied je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter ’t Lam.
Kernbegrippen van prof...
maandag verzonden
Communiceren / Druk 4
Contact maken, houden en verdiepen
2022 || Paperback || Frank Oomkes e.a. || Boom || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Heel weinig mensen zijn volleerd in het leggen van contacten, het voeren van een goed gesprek en het verdiepen van relaties. Gelukkig is communiceren te leren! Voor succesvol contact met anderen heb je namelijk bepaalde communicatievaardigheden nodig. Dit boek leert je om contact te maken, te houden én te verdiepen.
‘Communiceren’ geeft heldere inzichten in algemene communicatievaardigheden. Alle basisva...
maandag verzonden
Skills - Argumenteren / 1e herziene editie
2023 || Paperback || Jessica Rijnboutt e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Argumenteren is overal. Bij de student die verslag moet doen van een project met een overtuigende presentatie, bij de verkoopster die je helpt bij het uitzoeken van een nieuw shirt, bij de onderzoeker die een advies moet opstellen. Je wordt ermee overspoeld als je tv kijkt – met reclames, documentaires en natuurlijk discussieprogramma’s. En de overgrote meerderheid van de weblogs staat vol met argumentatie.
Dit boek gaat over hoe argumentatie gebruikt en misbruikt kan worden in al die ve...
maandag verzonden
Draaiboek gedragsverandering / Druk 7
de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken
2017 || Paperback || Sander Hermsen e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in...
maandag verzonden
Effectieve tweegesprekken / Druk 2
2006 || Paperback || Marike van den Berg || Boom
Hoe leidt u als leidinggevende de gesprekken met uw medewerkers in goede banen, en houdt u ook bij kritiek of slecht nieuws de werkrelatie prettig? Hoe geeft u op een motiverende manier feedback? En op welke manier laat u een kandidaat optimaal tot zijn recht komen tijdens een selectiegesprek? Op deze en andere vragen geeft Effectieve tweegesprekken antwoord.Met de elementaire gespreksvaardigheden uit dit boek staat u sterker in uw schoenen in elk gesprek. Het voert u per gesprekstype vlot va...
maandag verzonden
Het woord is nu aan u! (Heruitgave)
spreken in het openbaar
2009 || Paperback || Theo IJzermans e.a. || Uitgeverij Thema
'Spreken in het openbaar' scoort altijd hoog als mensen gevraagd wordt `de tien ergste dingen' in hun leven te noemen. Bovendien zijn maar heel weinig mensen tevreden over hun spreekprestaties: het gaat niet vlot genoeg, ze kunnen niet soepel op vragen reageren en niet improviseren, vinden ze. Het woord is nu aan u! nodigt je uit je persoonlijke stijl te ontdekken en - met behoud hiervan - je spreekvaardigheden verder te ontwikkelen.
Spreken in het openbaar: minder spannend
De auteurs laten ...