Zoekfilters

Verschijningsjaar
2021 (2)
Uitgever
Boom (2)

Windesheim (3)

42,25
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 40,14
+
Bestel

Economie in het nieuws / Druk 3

2021 || Paperback || Cees Banning e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Economie in het nieuws is een boek dat vragen over begrijpelijkheid en betrouwbaarheid juist centraal stelt en beantwoordt. De hoofdstukken gaan over onderwerpen variërend van inflatie tot gemeentefinanciën en zijn in willekeurige volgorde te lezen. Elk hoofdstuk sluit af met een samenvatting en praktische aandachtspunten voor de journalist.

Doelgroep

Economie in het nieuws is niet alleen bedoeld voor studenten journalistiek, maar zeker ook voor reeds werkzame professionals in de media.

42,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 40,14
+
Bestel

Handboek journalistieke ethiek / Druk 1

Morele dilemma’s in het digitale tijdperk

2021 || Paperback || Huub Evers || Boom || met inkijkexemplaar

Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.

Mag je als journalist ongevraagd beeld- en geluidsopnamen maken? Hoe ver kun je gaan in het publiceren van bewerkte foto’s en filmpjes? Wat betekent de vrijheid van meningsuiting in praktijk voor de vraag wat je wel en niet publiceert? Welke grenzen kent het recht op bronbescherming en wat betekent dat voor jou als journalist? Dit zijn voorbeelden van de journalistiek ethische kwesties die in ‘Inleiding jo...

22,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 21,38
+
Bestel

Kwantitatief onderzoek voor journalisten / Druk 1

Verantwoord nieuws maken van cijfers

2020 || Paperback || Joris Boonen e.a. || Coutinho || ook als eBook

Journalisten vertalen nieuwswaardige informatie naar heldere verhalen voor hun lezers. En die informatie dient zich steeds vaker aan in de vorm van cijfers, analyses en rapporten. Of het nu gaat over sport, politiek of media, vandaag de dag zijn er over alle mogelijke thema’s steeds meer data beschikbaar. Van journalisten wordt verwacht dat ze vlot hun weg kunnen vinden in die data en er een aantrekkelijk verhaal van kunnen maken.

Journalisten moeten bovendien de betrouwbaarheid van die dat...