Zoekfilters
Saxion (5)
vandaag verzonden
Schrijven en rapporteren in het sociaal domein / Druk 1
De cliënt centraal
2023 || Paperback || Judith ter Horst e.a. || Coutinho
Voor professionals in het sociaal domein is schrijven met en voor de cliënt een belangrijk onderdeel van het werk. Dagelijks leggen zij het proces vast dat de cliënt doormaakt. Ze houden zo de voortgang bij, monitoren hun eigen aanpak, profileren zich als professionals en verantwoorden hun werkwijze. Gelukkig is schrijven een vak dat je kunt leren. De nieuwe, sterk praktijkgerichte uitgave Schrijven en rapporteren in het sociaal domein biedt de (aankomende) professional concrete en zeer bru...
morgen verzonden
Ontwerpen voor zorg en welzijn / Druk 1
2020 || Paperback || Job van 't Veer e.a. || Coutinho || ook als eBook
Willen we in de nabije toekomst nog goede zorg en ondersteuning bieden, dan zal steeds meer een beroep gedaan moeten worden op de creatieve houding en het ‘out-of-the-box’ denken van (toekomstige) professionals. Zij hebben een belangrijke rol om het werkveld te innoveren. Design thinking is een denk- en werkwijze die hier goed bij past: het kan zorg- en hulpverleners helpen nieuwe ideeën snel concreet te maken en die in co-creatie met de zorg- of hulpvrager te ontwikkelen. Ontwerpen voo...
morgen verzonden
Oplossingsgerichte vragen / Druk 4
Handboek oplossingsgerichte gespreksvoering
2018 || Paperback || Fredrike Bannink || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Banninks bestseller Oplossingsgerichte vragen: Handboek oplossingsgerichte gespreksvoering heeft als doel gespreksvoering simpel en positief te maken in de (geestelijke) gezondheidszorg, het onderwijs, management, leidinggeven, coaching en mediation. Het beoogt cliënten te helpen een nieuw en beter leven op te bouwen.
Oplossingsgerichte gespreksvoering draait om het vinden van dat wat voor deze cliënt op dit moment in deze context werkt. Cliënten worden uitgenodigd anders te denken, hun g...
morgen verzonden
Gedrag in Organisaties met MyLab / Druk 14
2020 || Paperback || Stephen P. Robbins e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Gedrag in organisaties biedt een complete maar compacte inleiding in de studie van gedrag van mensen in organisaties. De belangrijkste aspecten van gedrag in organisaties worden op overzichtelijke wijze in drie delen gepresenteerd: het individu in de organisatie, groepen in organisaties en het systeem van de organisatie.
Het boek is uniek door de verschillende perspectieven op gedrag in organisaties, de diepgaande informatie over persoonlijkheid, normen, emoties en stemmingen, en doordat er e...
morgen verzonden
Reflecteren / Druk 2
Leren van je ervaringen als professional
2017 || Paperback || Marie-José Geenen || Coutinho || ook als eBook
Bij reflecteren staat 'leren van je ervaringen' centraal. Reflecteren helpt bij het ontwikkelen van beroepsvaardigheden. In breder verband kan reflectie bijdragen aan professionalisering van beroepen en beroepsgroepen omdat het kan leiden tot nieuwe kennis en inzichten. Dit boek leert studenten en professionals wat reflecteren inhoudt, waarom het belangrijk is en op welke manieren reflectie plaats kan vinden.
Reflecteren geeft basiskennis over reflecteren en legt hierbij verbanden met theoret...