Zoekfilters
› Accountancy (4)
› Ondernemerschap & Reta... (4)
› Technische Bedrijfskun... (4)
» Toon alle opties (5)
Hogeschool Utrecht (10)
Marketingcommunicatiestrategie / Druk 9
2023 || Paperback || Ko Floor e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Gerenommeerde methode met een zeer goede positie in het hoger onderwijs;
-[ state of the art kennis over digitale communicatie;
- actuele cases en voorbeelden uit de communicatiepraktijk.
De ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatiestrategie gaan ontzettend snel. Zo is er de afgelopen jaren in Nederland meer geld uitgegeven aan online marketingcommunicatie dan aan communicatie in offline media. We zien bovendien dat marketingcommunicatie steeds vaker is gericht op het creëren ...
Jaarverslaggeving opgaven / Druk 10 (e-book)
2023 || Peter Epe || Noordhoff
- Uitstekende aanvulling op het tekstboek Jaarverslageving;
- met veel extra opdrachten om mee te oefenen;
- met actuele en herkenbare cases.
Jaarverslaggeving opgaven sluit naadloos aan op het leerboek Jaarverslaggeving en vormt samen met de online omgeving een complete leermethode waarmee studenten grip krijgen op dit onderdeel van financieel management.
Met Jaarverslaggeving opgaven kunnen studenten aan de hand van verschillende opdrachten de kennis van de st...
Jaarverslaggeving / Druk 10
2023 || Paperback || Peter Epe || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Biedt een strak overzicht van de hoofdlijnen van het vakgebied;
- het standaardwerk voor het hbo voor het vak Externe Verslaggeving;
- apart opgavenboek met waardevolle casuïstiek.
Jaarverslaggeving biedt studenten een helder en goed leesbaar overzicht van de hoofdlijnen van het vakgebied Externe Verslaggeving. Met praktijkgerichte voorbeelden, verhelderende schema’s en uitgebreide online ondersteuning leert de student de volledige consequenties van een verslaggevingsalternatief voor de ...
Management accounting: berekenen, beslissen, beheersen / Druk 7
2023 || Paperback || Wim Koetzier || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Management accounting in relatie tot aanpalende vakken en vakgebieden;
- leert kwalitatief kijken naar kwantitatieve gegevens;
- herziene hoofdstukken over besluitvorming en budgettering.
Management accounting: berekenen, beslissen, beheersen behandelt het berekenen van kostprijzen, het maken van beslissingscalculaties en het beheersen van bedrijfsprocessen. Deze opzet sluit aan bij de driedeling die binnen management accounting gebruikelijk is.
Het vakgebied wordt integraal behandeld doord...
Procesmanagement / Druk 3
2023 || Paperback || Rienk Stuive || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compacte en complete inleiding in het vakgebied;
- overzicht van processen en moderne procesmanagementmethoden;
- met uitgebreide online ondersteuning.
Procesmanagement biedt een helder overzicht van de primaire, secundaire en bestuurlijke processen in bedrijven en organisaties. Studenten leren deze processen schematisch weer te geven, te analyseren en te (her)ontwerpen.
Deze volledig herziene, derde editie biedt inzicht in hoe bedrijfskundige en organisatorische processen effectief ingeric...
Design Thinking / Druk 2
2023 || Paperback || Teun den Dekker || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De aanpak Design Thinking vertaald naar een eenvoudig toepasbaar model;
- bevat een uitgebreid deel over tooling en gereedschap;
- duidelijke koppeling tussen de theorie en de designpraktijk.
Hedendaagse organisaties zien zich geconfronteerd met complexe problemen en vraagstukken die niet langer eenduidig en eenvoudig te definiëren zijn. Bij het adequaat inspelen op deze maatschappelijke vraagstukken komt de creatieve oplossingsstrategie die Design Thinking biedt goed van pas. Dit boek ont...
Strategische marketingplanning / Druk 9
2023 || Paperback || Karel Jan Alsem || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
In Strategische marketingplanning wordt het planningsproces voor marketingstrategieën op een toegankelijke wijze uitgelegd. Ieder hoofdstuk betreft een stap in het strategische marketingplanningsproces. Iedere stap wordt geïllustreerd met praktische voorbeelden en een slotcase, daarnaast worden per stap handige tools gepresenteerd.
In deze negende, herziene editie blijft de kern van dit succesvolle boek ongewijzigd: een degelijke, praktische, stapsgewijze aanpak van strategische marketing. ...
Jaarverslaggeving opgaven / Druk 10
2023 || Paperback || Peter Epe || Noordhoff || ook als eBook
- Uitstekende aanvulling op het tekstboek Jaarverslageving;
- met veel extra opdrachten om mee te oefenen;
- met actuele en herkenbare cases.
Jaarverslaggeving opgaven sluit naadloos aan op het leerboek Jaarverslaggeving en vormt samen met de online omgeving een complete leermethode waarmee studenten grip krijgen op dit onderdeel van financieel management.
Met Jaarverslaggeving opgaven kunnen studenten aan de hand van verschillende opdrachten de kennis van de stof toetsen en verder uitdiepen....
Handboek Organisatie en management / Druk 10
Een praktijkgerichte benadering
2023 || Paperback || Jos Marcus e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Praktijkgerichte inleiding op het vakgebied;
- behandelt actuele thema’s zoals digitale business transformatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen;
- met uitgebreide online ondersteuning, talrijke opdrachten en actuele cases.
Handboek organisatie en management - Een praktijkgerichte benadering is een interactieve inleiding op het vakgebied. De theorie van management en organisatie wordt door de bekende auteurs Jos Marcus en Nick van Dam helder uitgelegd aan de hand van veel praktijk...
Rapportagetechniek / Druk 7
Schrijven voor lezers met weinig tijd
2023 || Paperback || Rien Elling e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Al jarenlang het standaardwerk voor rapportagetechniek in de technische sector;
- van allerhande rapporttypes tot sollicitatiebrieven, presentaties en professionele socialmedia-berichten;
- vol tips en tricks waardoor ‘leeslast’ plaatsmaakt voor ‘leeslust’.
‘Kan het wat korter?’ - een veel gehoorde vraag in de technische beroepspraktijk, wanneer het gaat over rapporten, mails en nieuwsbrieven. Hoe bereik je als tekstschrijver dat lezers met weinig tijd, jouw tekst willen lezen? ...