Zoekfilters
Hogeschool Utrecht (4)
dinsdag verzonden
De journalist als zzp'er / Druk 1
2015 || Paperback || Yolan Witterholt || Boom
Vaste banen met contracten voor onbepaalde tijd zijn een zeldzaamheid aan het worden, ook in de journalistiek. Maar dat is niet de enige reden waarom steeds meer (bedrijfs)journalisten een eigen onderneming beginnen; de vrijheid van het freelance bestaan trekt ze aan. Voor jezelf beginnen is lang niet eenvoudig, want de concurrentie is moordend. Je moet de zaken dus praktisch aanpakken wil je bedrijf van de grond komen en overeind blijven.
Wil jij ook een journalistieke onderneming beginnen e...
dinsdag verzonden
Methoden voor Journalism Studies / Druk 2
2018 || Paperback || Tom van Hout e.a. || Boom || ook als eBook
In Methoden voor journalism studies staan zes onderzoeksmethoden centraal om journalistiek op een wetenschappelijke manier te bestuderen. Met deze beknopte handleiding leer je zelfstandig een eenvoudig onderzoek opzetten, uitvoeren en verantwoorden.
Het boek bestaat uit drie delen: bevragen, observeren en doorlichten. Van elke activiteit behandelt het een kwalitatieve en een kwantitatieve variant. Achtereenvolgens komen aan bod: focusgroepen, surveys, nieuwsetnografie, experimenteel onderzoe...
dinsdag verzonden
Media en publiek / Druk 7
theorieën over media-impact
2014 || Paperback || Connie de Boer e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen.
In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van...
dinsdag verzonden
Beeldtaal / Druk 4
Perspectieven voor makers en gebruikers
2023 || Paperback || Jos van den Broek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Wanneer zegt een beeld meer dan duizend woorden? Iedereen die een PowerPoint-presentatie maakt, een brochure schrijft of een pagina voor een tijdschrift bedenkt, komt vergelijkbare vragen tegen: Waarom deze foto juist hier en niet daar? Welke achtergrondkleur past bij mijn boodschap? Hoe richt ik mijn internetpagina in? En mag ik dit plaatje zomaar gebruiken voor mijn blog? Op dit soort vragen geeft Beeldtaal een antwoord. Gestalt, semiotiek en visuele retorica dienen als leidraad. Met die th...