Zoekfilters
Hogeschool Utrecht (7)
vandaag verzonden
Handboek taalgericht vakonderwijs / Druk 4
2020 || Paperback || Maaike Hajer e.a. || Coutinho || ook als eBook
De taalvaardigheid van de leerlingen speelt een cruciale rol in het onderwijs. Leraren die aandacht hebben voor de rol van taal in hun vak, kunnen hun leerlingen met praktische middelen toegang geven tot dat vak én voorbereiden op de hoge taaleisen die de maatschappij aan hen stelt. Ook in hun toekomst is het immers essentieel dat leerlingen op niveau kunnen redeneren en formuleren, in hun vak en daarbuiten.
Een taalgerichte vakdidactiek helpt leraren om hun onderwijs op hoog niveau te blijv...
morgen verzonden
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding / Druk 6
Een praktijkgericht boek
2021 || Paperback || Jacob de Wilde e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de adolescentie stellen jongeren vragen als ‘Wie ben ik?’, ‘Wat kan ik?’ en ‘Wat wil ik?’ Door de vele invloeden waar jongeren vandaag de dag mee te maken krijgen, zijn het vinden van de antwoorden op deze vragen en daarmee het actief vormgeven van een eigen identiteit van groot belang. Om adolescenten hierin te kunnen begeleiden, is het nodig dat professionals die met hen werken goed inzicht hebben in dit proces.
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding beschrijft de ont...
morgen verzonden
Bedrijfseconomie voor het hbo / Druk 4
2020 || Paperback || Edward van Balen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bedrijfseconomie voor het hbo geeft een heldere inleiding in het vakgebied. In deze methode komen de onderneming, de kostenvraagstukken, de financiering, de verslaggeving en de financiële analyse aan de orde.
Ook krijgt het onderscheid tussen opbrengsten en kosten enerzijds en ontvangsten en uitgaven anderzijds volop aandacht. De winst-en-verliesrekening, het kasstroomoverzicht en het vermogensverloop, de begin- en de eindbalans; alles vormt samen één geheel.
Sterke didactiek, zeer geschi...
morgen verzonden
Actief en samenwerkend leren / Druk 5
De docent als begeleider
2022 || Paperback || Michel van Ast e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Goed onderbouwde theorie, voorzien van veel praktijkvoorbeelden;
- volop concrete suggesties voor de praktijk.
Leren en lesgeven zijn idealiter gericht op wendbaar gebruik. Actief en samenwerkend Leren ondersteunt docenten (in opleiding) bij het goed onderbouwd in de praktijk brengen van samenwerkend leren, werken met betekenisvolle leertaken en zelfstandig werken en leren.
Deze nieuwe editie is ontstaan door samenvoeging van de twee boeken Samenwerkend leren en Actief leren. Daardoor is er...
morgen verzonden
De zes rollen van de leraar / Druk 1
Handboek voor effectief lesgeven
2018 || Paperback || Martie Slooter || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar
Wat is een goede les? En wat doet een effectieve leraar?
In De zes rollen van de leraar beschrijft Martie Slooter wat leraren kunnen doen om leerlingen daadwerkelijk te laten leren. Ze beschrijft effectief lerarengedrag aan de hand van zes rollen:
* de gastheer;
* de presentator;
* de didacticus;
* de pedagoog;
* de afsluiter;
* de coach.
Dit boek is gebaseerd op de meest actuele, wetenschappelijke inzichten over hoe leerlingen tot leren komen. Slooter gaat niet alleen in op de basiskennis, -...
morgen verzonden
Handboek voor leraren / Druk 3
2020 || Paperback || Walter Geerts e.a. || Coutinho || ook als eBook
Een goede leraar doet ertoe. Er een worden is een mooie, maar soms lastige opgave. Je wordt immers geen leraar door domweg het ‘recept’ uit een boek te volgen. Toch zijn er wel handvatten die je kunnen helpen. In dit handboek vind je daarom de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. De theorie helpt om nieuwe inzichten in de praktijk in je vingers te krijgen, maar je moet bovenal een eigen identiteit als leraar ontwikkelen.
Handboek voor leraren sluit aan bij de gener...
morgen verzonden
Lessen in orde / Druk 4
Handboek voor de onderwijspraktijk
2022 || Paperback || Peter Teitler e.a. || Coutinho || ook als eBook
Een fijne sfeer op school en in de klas is een voorwaarde voor goed onderwijs. Lessen in orde laat zien hoe (toekomstige) docenten een vriendelijke en veilige omgeving kunnen creëren waarin leerlingen optimaal kunnen leren. Het praktische handboek maakt ze bewuster van de eigen rol bij het ontstaan van bepaald gedrag van leerlingen en reikt instrumenten aan om lessen in orde te krijgen en te houden.
Net als de vorige edities, bestaat deze vierde, herziene uitgave uit vijf met elkaar samenhan...