Hogeschool Utrecht (3)
morgen verzonden
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening / Druk 5
2018 || Paperback || Judith ter Horst || Coutinho || ook als eBook
In het verlengde van goede hulpverlening ligt goed rapporteren over cliënten. Een goed rapport is een middel om de hulpverlening vast te leggen en verder te brengen. Het vormt een verantwoording van de gekozen werkwijze en het kan een onderbouwing zijn van keuzes en adviezen. Het is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.
In Rapporteren in de hulp- en dienstverlening staat schrijven centraal. ...
morgen verzonden
Praktijkboek presentie / Druk 1
2019 || Paperback || Elly Beurskens e.a. || Coutinho || ook als eBook
Het bevorderen van een inclusieve samenleving waarin men omziet naar, en zorgdraagt voor elkaar, met in het bijzonder aandacht voor diegenen die het meest kwetsbaar zijn, dat is het doel van presentie.. De presentiebenadering streeft ernaar om te zijn 'met' mensen die zijn aangewezen op professionele steun om er zo 'voor' hen te kunnen zijn. Het Praktijkboek presentie geeft studenten en professionals inzicht in de presentiebenadering over de volle breedte.
Het boek bespreekt de thema's die bi...
morgen verzonden
Handboek Steunend Relationeel Handelen / Druk 2
Werken aan herstel en kwaliteit van leven
2022 || Paperback || Jean Pierre Wilken e.a. || SWP
In zorg en welzijn is er verschuiving gaande van instrumentele zorg naar relationele zorg. De relatie tussen professional en cliënt vormt de bedding voor goede zorg. Hierbij wordt persoonsgerichte zorg ingebed in de betekenis van sociale netwerken. Daarnaast is het belangrijk dat de samenleving de mogelijkheden biedt om mee te tellen en mee te doen. Individuele dienstverlening richt zich ook op maatschappelijk functioneren en sociale inclusie. Dit handboek belicht al deze facetten.
In de met...