Hogeschool Utrecht (4)
morgen verzonden
De kracht van spel
Doen wat werkt!
2021 || Paperback || Annerieke Boland e.a. || SWP || met inkijkexemplaar
Jonge kinderen spelen de hele dag door. Dat mag, meer nog: dat moet! Spel is een krachtige context waarin kinderen met ondersteuning van een vaardige begeleider volop groeien. Spelbegeleiding is verkennen, verbinden en verrijken. Samen op pad gaan en leren van elkaar.
De auteurs stellen in dit boek een aantal gerichte vragen over de kracht van spel in onderwijs en educatie: Hoe kun je spel in de klas ten volle waarderen? Wat zijn kwaliteitsvolle leerkracht-kindinteracties die het spel van kin...
morgen verzonden
Lessen in orde op de basisschool / Druk 2
Handboek voor de onderwijspraktijk
2020 || Paperback || Peter Teitler e.a. || Coutinho || ook als eBook
Iedereen, leerlingen en leerkrachten, wil graag dat er op school een goede sfeer is. Als de sfeer goed is, kan iedereen zich er thuis voelen en het gevoel hebben erbij te horen en gezien te worden. Pas als de sfeer goed is, is er ruimte voor goed onderwijs. Dat is immers waar leerlingen recht op hebben en wat leerkrachten graag willen geven.
Dit boek laat zien hoe je ervoor kunt zorgen dat je lessen in orde zijn, dat wil zeggen hoe je een vriendelijke en veilige omgeving kunt creëren waarin ...
vandaag verzonden
Praktische gespreksvoering / Druk 3
2020 || Paperback || Wim Donders e.a. || Boom || ook als eBook
‘Praktische gespreksvoering’ bevat de basisvaardigheden voor een goede aanpak van verschillende tweegesprekken. Je ontdekt stap voor stap hoe je gesprekken zoals kennismaking en een slechtnieuwsgesprek efficiënt kunt opbouwen. Ook leer je aanwijzingen en tips direct in de praktijk te brengen. Er is o.a. veel aandacht voor oplossingsgericht denken, interculturele communicatie en de Human Social Functioning-methode.
In ‘Praktische gespreksvoering’ bundelen Wim Donders en Liesbeth Ruijs...
morgen verzonden
Praktijkonderzoek in de school / Druk 4
2020 || Paperback || Cyrilla van der Donk e.a. || Coutinho
Veel leraren en leraren-in-opleiding voeren praktijkonderzoek uit in hun eigen school en zoeken op systematische wijze naar antwoorden op vragen die hun onderwijspraktijk oproept. Dit leidt tot kennis over en inzicht in de dagelijkse onderwijspraktijk en tot oplossingen voor praktijkproblemen die zij in hun werk signaleren. Praktijkonderzoek is een professionele leerstrategie die beschouwd kan worden als een vorm van kwaliteitszorg die in de praktijk verankerd is. De methodiek kenmerkt zich d...