Zoekfilters

Voorgeschreven bij
Hogeschool Utrecht (3)
Verschijningsjaar
2017 (2)

Hogeschool Utrecht (3)

27,75
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 26,36
+
Bestel

Het belang van spelen

suggesties om spel te bevorderen bij kinderen van 2 tot 13 jaar

2017 || Paperback || G.M. van der Aalsvoort || Acco

Voor het leren en de ontwikkeling van kinderen is altijd veel aandacht. Vaak gaat het daarbij vooral om vakken op school. Dat kinderen naast leren op school ook graag spelen, en wat eigenlijk het belang is van spelen, daar gaat dit boek over.

De auteurs gaan in op hoe spelen bijdraagt aan alle ontwikkelingsdomeinen en

geven daarnaast achtergrondinformatie om inzichtelijk te maken hoe spelen

eruit ziet. De auteurs vestigen tevens de aandacht op de omgeving waarin spelen

plaatsvindt.

De rol van de p...

26,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 25,18
+
Bestel

Van spelen tot serious gaming

spel en spelen in de pedagogische beroepspraktijk

2010 || Paperback || Van der Aalsvo || Acco

In het eerste deel van dit boek beschrijven Joop Berding (over John Dewey), Bert van Oers (over Lev Vygotsky), en Ed Elbers (over Jean Piaget), hoe deze zeer inspirerende denkers over spel hebben geschreven. Het tweede deel bevat 13 bijdragen om kennis en ervaring over de functie van spel en gebruik ervan in opleidingen over te dragen. De hoofdstukken zijn geschreven door opleiders van hogescholen en medewerkers van instellingen die de waarde van spel onder ogen zien. Of het nu gaat om spelen...

42,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 40,76
+
Bestel

Handelingsgericht werken: een handreiking voor het schoolteam / Druk 1

Samenwerken aan schoolsucces

2017 || Paperback || Noƫlle Pameijer || Acco || met inkijkexemplaar

In deze volledig nieuwe en actuele versie van het 'gele' boek HGW een handreiking voor het schoolteam zijn de inhoud en uitgangspunten aanzienlijk veranderd. Zo staan doelgericht werken en systematisch evalueren nu op de eerste plaats en is er, naast de onderwijsbehoeften van leerlingen meer aandacht voor hun opvoedbehoeften. De leerling heeft een sterkere positie gekregen en samenwerking met ouders komt nadrukkelijker aan de orde. Door de succesvolle kind-gesprekken wordt de samenwerking met...