Zoekfilters
Hogeschool Utrecht (7)
morgen verzonden
Logisch & kritisch denken / Druk 2
onderzoeken - argumenteren - concluderen
2021 || Paperback || Simon Burgers || Coutinho || ook als eBook
Hbo- en wo-studenten worden geacht onderzoek te kunnen uitvoeren en dit kritisch te kunnen beoordelen. Deze uitgave helpt daarbij. Maar de stof van Logisch en kritisch denken heeft meer te bieden. Het is een onmisbaar stuk gereedschap bij het nemen van beslissingen als professional. Want wat ook je specialisme is, logisch en kritisch denken heb je op elk vakgebied nodig.
Met Logisch en kritisch denken ontwikkelen hbo- en wo-studenten hun vermogen tot logisch denken, helder analyseren en kriti...
morgen verzonden
Groepsplan Gedrag
Planmatig werken aan passend onderwijs
2021 || Paperback || Kees van Overveld || Uitgeverij Pica
Groepsplan Gedrag is een praktisch boek voor leraren en begeleiders in het primair onderwijs, die gedragsproblemen in de klas willen voorkomen en aanpakken.
In het onderwijs is veel behoefte aan goed onderbouwde theorie in combinatie met praktische tips. Ondertussen blijft het onderwijs voortdurend in beweging, verschijnen er nieuwe onderzoekspublicaties over gedrag van kinderen in de groep, en blijven de evaluatierapporten vanuit de overheid over passend onderwijs elkaar opvolgen.
In deze ni...
morgen verzonden
We moeten spelen
Wat onderwijs aan een verkenning van onze natuur heeft
2021 || Paperback || Rob Martens || Lannoo || met inkijkexemplaar
Een boek over spelen en leren, geschreven als een verwondertocht door verschillende onderzoekstradities. Iedereen weet wat spelen is, maar zelfs de grootste denkers komen niet tot een sluitende definitie. Iets aan spel ontsnapt altijd aan ons begrip, aan een nette inkadering. Dat is ook goed, stelt Rob Martens: hij verkent voorbeelden, ontsluiert kenmerken, boort onvermoede evolutionair-psychologische en pedagogische lagen aan, om zo uit te komen bij spelen als een essentiële kwaliteit van o...
morgen verzonden
Spelen serieus nemen
Rijke spelsituaties creëren in groep 1 t/m 8
2023 || Paperback || Louise Berkhout || Boom
Met Spelen serieus nemen willen we laten zien dat spelen in groep 1 t/m 8 een waardevolle plaats in het curriculum kan innemen en niet beperkt hoeft te zijn tot de jongste groepen of het speelkwartier. Het boek heeft als doel kennis over spelen naar voren te brengen en op te roepen tot een speelse houding bij de leerkracht. Bij elk hoofdstuk zijn aandachtspunten geformuleerd.
Spelen is van belang voor de fysieke, emotionele, sociale en cognitieve ontwikkeling. Als het om jonge kinderen gaat, ...
morgen verzonden
Le DELF A2 - 100% reussite
Livre A2 & CD MP3
2021 || Paperback || Catherine Houssa || Didier
L'ouvrage est réparti en quatre compétences comme l'examen du Diplôme d'études en langue française (DELF). Préparez-vous en 4 étapes : Comprendre. Se préparer. S'entraîner. Prêt pour l'examen ! Le DELF A2 comprend des activités, des astuces et des stratégies pour progresser, des fiches méthodologiques pour mémoriser l'essentiel vocabulaire, grammaire, communication, thèmes, conseils, etc., un cd audio mp3 (compréhension de l'oral, production orale).
Les corrigés et les transc...
morgen verzonden
Communiceren is docentenwerk
Contact maken, leidinggeven en luisteren in het onderwijs
2021 || Paperback || Walter Geerts e.a. || Coutinho || ook als eBook
Een goede docent is iemand die kan communiceren. Om als docent nog beter les te kunnen geven, is het nodig dat je effectief communiceert. Hoewel je kunt leren hoe je een les vormgeeft en welke didactische werkvormen je hiervoor kunt gebruiken, is het een vak apart om door te hebben hoe je informatie bij je leerlingen kunt laten landen. Succesvol communiceren kun je echter goed trainen.
Communiceren is docentenwerk laat zien hoe je contact kunt maken, hoe je leidinggeeft en hoe je goed kunt lu...
morgen verzonden
Handboek Beroepsgerichte didactiek / Druk 1
Effectief opleiden in het MBO en HBO
2022 || Paperback || Loek Nieuwenhuis e.a. || Uitgeverij Pica
In het beroepsonderwijs is het leerproces van studenten gericht op de kwalificatie voor een beroep. De logica en dynamiek in het beroepsonderwijs zijn dan ook anders dan in het funderende onderwijs; een van de redenen waarom het om een eigen didactiek vraagt.
Vanuit de perspectieven van onderwijswetenschap en -praktijk wordt in deze uitgave gezocht naar antwoorden op vragen die zich daarbij voordoen, zoals:
• Wat is er nodig voor studenten om wendbaar vakmanschap te ontwikkelen?
• Hoe ga ...