Hogeschool Rotterdam (5)
vandaag verzonden
ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek / Druk 3
2023 || Paperback || Joan Verhoef e.a. || Boom
ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek beschrijft fasen en methoden van praktijkgericht onderzoek en gaat in op verschillende (kwalitatieve en kwantitatieve) methoden om gegevens te verzamelen en te verwerken.
In alle hoofdstukken worden voorbeelden beschreven uit de praktijk van ergotherapeuten, fysiotherapeuten, logopedisten of verpleegkundigen.
Het laatste hoofdstuk geeft aanwijzingen voor het schrijven van een verslag of artikel.
ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek is bedoeld voor hbo-stud...
morgen verzonden
Dyslectische kinderen leren lezen / Druk 1
Werkvormen voor de behandeling van leesproblemen
2018 || Paperback || Anneke Smits e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Kinderen leren lezen op school. Dat is bij uitstek de plek om hun leesvaardigheid te oefenen. De school draagt ook verantwoordelijkheid als het leesleerproces anders verloopt dan verwacht. Het is belangrijk dat scholen kinderen met leesproblemen signaleren en begeleiden.
Effectieve werkvormen
In Dyslectische kinderen leren lezen wordt een groot aantal concrete werkvormen voor het lezen besproken: voor individuele begeleiding, voor het werken in kleine groepjes en voor klassikaal lezen. Bij a...
morgen verzonden
Pahn-methodiek / Druk 3
2016 || Paperback || B. Hesselink || Boom
Dit werkcahier gaat in op de stapsgewijze opbouw van de Pahn-methodiek, ontwikkeld door prof.dr. J. Pahn. Het nasaleren staat centraal. In de opzet van dit werkcahier is een grote plaats ingeruimd om zelfstandig te oefenen zodat theorie en praktische vaardigheden in evenwicht zijn.
Pahn-methodiek is een van de werkcahiers uit de skillslab-serie voor logopedische vaardigheden. Deze serie is bedoeld om zo zelfstandig mogelijk nieuwe vaardigheden te leren. De serie besteedt aandacht aan technisch...
morgen verzonden
Accentmethode / Druk 3
2012 || Paperback || H. van der Pol-Top || Boom
In dit cahier zijn de logopedische technische vaardigheden uitgewerkt met betrekking tot het logopedisch handelen. Bij de opzet van de cahiers is ervan uitgegaan dat cliƫnten zo weinig mogelijk dienen te worden geconfronteerd met ongeoefende studenten logopedie. Daarom is een grote plaats ingeruimd voor praktisch bezig zijn. Alleen door herhaaldelijk en gevarieerd te oefenen is het mogelijk om al tijdens de studie de meeste vaardigheden zodanig 'in de vingers te krijgen' dat toepassing op 'e...
morgen verzonden
Coblenzer / Druk 3
2011 || Paperback || M. Frankort || Boom
In dit cahier staat de stemscholing volgens Horst Coblenzer centraal. Gemeenschappelijk doel van de oefeningen is het herstellen van de coƶrdinatie van alle componenten die bij het spreekproces zijn betrokken. In dit cahier worden een aantal oefeningen van Coblenzer inhoudelijk geanalyseerd. De keuze van deze oefeningen is bepaald door de mate van bruikbaarheid in de logopedische stembehandeling.