Hogeschool Rotterdam (6)
Je hebt wél iets te verbergen
Over het levensbelang van privacy
2021 || Paperback || Maurits Martijn e.a. || De Correspondent || met inkijkexemplaar
‘Van absolute wereldklasse.’
– Alexander Klöpping
‘Indrukwekkend.’
– Huib Modderkolk
Facebook weet bij wie je gisteren op bezoek ging
De Belastingdienst zag hoe je er kwam
Apple hield bij hoelang je er bleef
Amazon hoorde wat je er zei
En Google wist al dat je het van plan was
In deze nieuwe editie van hun bestseller Je hebt wél iets te verbergen laten onderzoeksjournalisten Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis zien dat privacy het meest bedreigde mensenrecht van onze tijd is.
...
Externe verslaggeving / Druk 10
2021 || Paperback || Prof.Dr. M.N. Hoogendoorn e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Focus op zowel economische als juridische aspecten;
- volop aandacht voor (inter)nationale regelgeving;
- uitstekend geschikt voor zelfstudie.
Externe verslaggeving is al jarenlang een begrip op het gebied van jaarverslaggeving. Het boek belicht zowel de economische als de juridische richtlijnen en bepalingen voor het opstellen van de jaarrekening.
Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel staat de omgeving van de onderneming en (inter)nationale regelgeving centraal. In deel 2 kom...
Kennismaken met Lean / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Dit boek is bestemd voor iedereen die meer wil weten over Lean. Lean is een compleet managementsysteem gericht op het continu verbeteren van de organisatie en haar processen, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn in het realiseren van organisatie- en klantambities.
Het boek geeft samenhang en betekenis aan de Lean-principes, de Lean-technieken en de Lean-cultuur. Het boek biedt tevens concrete handvatten en ...
Principes van marketing met MyLab / Druk 8
2021 || Paperback || Philip Kotler e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het doel van elke marketeer is om klanten meerwaarde te bieden. Met deze 8e editie van Principes van marketing bieden we jou meerwaarde door je op een brede maar ook praktische en plezierige manier kennis te laten maken met de fascinerende wereld van moderne marketing.
Het boek is overzichtelijk opgedeeld in de vier stappen van het marketingplanningsproces: analyse, strategie, tactiek en implementatie/evaluatie. Deze marketingprincipes vormen de basis van een marketingplan, dat vervolgens de...
Basisboek Methoden en Technieken / Druk 7
Kwantitatief praktijkgericht onderzoek op wetenschappelijke basis
2021 || Paperback || B. Baarda e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Behandelt alle aspecten van kwantitatief onderzoek;
- bevat de nieuwste inzichten en ontwikkelingen;
- overzichtelijke structuur door opbouw, schema’s en samenvattingen.
Het Basisboek methoden en technieken behandelt stapsgewijs het kwantitatieve onderzoeksproces: vanaf de probleemstelling en onderzoeksvraag, tot aan de analyse en rapportage. Het boek volgt de opbouw van een collegereeks ‘kwantitatief onderzoek’. Iedere paragraaf sluit af met opdrachten, waardoor de student in staat w...
Basisboek Kwalitatief onderzoek / Druk 5
Handleiding voor het opzetten en uitvoeren van kwalitatief onderzoek
2021 || Paperback || Ben Baarda e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Dé handleiding voor kwalitatief onderzoek;
- alle aspecten van onderzoek komen aan bod;
- met aandacht voor online onderzoeksmethoden.
Het Basisboek Kwalitatief onderzoek behandelt stapsgewijs het kwalitatieve onderzoeksproces: van de probleemstelling en onderzoeksvraag tot de analyse en onderzoeksrapportage. Deze systematische opbouw maakt het boek zeer goed inpasbaar in het onderwijs en volgt de opbouw van een college- of werkgroepenreeks ‘Kwantitatief onderzoek’.
De opdrachten aan ...