Zoekfilters
Hogeschool Rotterdam (5)
morgen verzonden
Basisboek aanpak schulden / Druk 2
2021 || Paperback || Nadja Jungmann e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Geeft een overzicht van de nieuwe wetgeving (2020-2021) omtrent de aanpak van schuldenproblematiek en incasso;
- bestrijkt de aanpak van schulden over de gehele linie, van preventie tot curatie;
- juridische basiskennis gecombineerd met kennis over hoe geldzorgen doorwerken op gedrag.
Schuldenproblematiek is een grote maatschappelijke kwestie: één op de vijf huishoudens in Nederland heeft risicovolle of problematische schulden. Basisboek aanpak schulden reikt studenten alle relevante info...
morgen verzonden
Praktijkgids motiverende gespreksvoering social work / Druk 2
Coachen bij veranderen
2021 || Paperback || Michaela van der Veen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Deze praktijkgids biedt alles wat Social Workers nodig hebben om cliënten écht op weg te helpen naar kansrijker gedrag. De gids beschrijft een evidence based aanpak voor het versterken van motivatie voor duurzame aanpassing van houding en gedrag. Het boek is zeer geschikt als introductie in de uitgangspunten van motiverende gespreksvoering én helpt om de gespreksvaardigheden die hiervoor nodig zijn te ontwikkelen.
Deze tweede editie van Praktijkgids Motiverende Gespreksvoering Socia...
morgen verzonden
Supervisie / Druk 10
Gids voor supervisanten
2022 || Paperback || Erik de Haan e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Het handboek Supervisie biedt een didactische methode die professionals in mensgerichte beroepen – zoals social work, de gezondheidszorg en het onderwijs – in staat stelt om inzichten en ervaringen om te zetten in een grotere beroepsbekwaamheid. Het benadert theorie, methodes en praktijk vanuit het perspectief van de supervisant en geeft antwoord op vragen als: Wat is supervisie? Hoe werkt het? Wat heb je eraan?
Essentiële informatie over de supervisiereis wordt verlevendigd met concrete...
morgen verzonden
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening / Druk 5
2018 || Paperback || Judith ter Horst || Coutinho || ook als eBook
In het verlengde van goede hulpverlening ligt goed rapporteren over cliënten. Een goed rapport is een middel om de hulpverlening vast te leggen en verder te brengen. Het vormt een verantwoording van de gekozen werkwijze en het kan een onderbouwing zijn van keuzes en adviezen. Het is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.
In Rapporteren in de hulp- en dienstverlening staat schrijven centraal. ...
morgen verzonden
Sterk met een vitaal netwerk / Druk 3
Empowerment en de sociaal netwerkmethodiek
2020 || Paperback || Maria Scheffers || Coutinho || ook als eBook
Zelfstandigheid en participatie van burgers zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden. De zorgkracht van sociale netwerken en de betrokkenheid van de samenleving zijn door de overheid nadrukkelijk als uitgangspunt genomen. Van professionals in (gezondheids)zorg en welzijn wordt verwacht dat zij mensen begeleiden bij het versterken van hun zelfregie en het vitaliseren en betrekken van hun netwerk bij het omgaan met problemen.
In Sterk met een vitaal netwerk staan empowerment en het i...