Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (10)
› Haagse Hogeschool (HHS... (4)
› Saxion (4)
» Toon alle opties (2)
Hogeschool Rotterdam (10)
morgen verzonden
Kennismaken met Lean / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Dit boek is bestemd voor iedereen die meer wil weten over Lean. Lean is een compleet managementsysteem gericht op het continu verbeteren van de organisatie en haar processen, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn in het realiseren van organisatie- en klantambities.
Het boek geeft samenhang en betekenis aan de Lean-principes, de Lean-technieken en de Lean-cultuur. Het boek biedt tevens concrete handvatten en ...
morgen verzonden
Inkoop: een nieuw paradigma
2017 || Paperback || Gerco J. Rietveld || Vakmedianet
Inkoop maakt een ongekend snelle ontwikkeling door. Pioniers betreden ongebaande paden en ontdekken steeds nieuwe kansen. Inkoop, van oorsprong een ervaringsvak, komt ook conceptueel tot ontwikkeling. ‘Inkoop – een nieuw paradigma’ wil inkoop uit haar functionele isolement halen en tot een volwaardige partner in business laten uitgroeien.
Gerco Rietveld introduceert in zijn boek de businessgedreven inkoop als nieuwe generatie ter vervanging van de huidige, klassieke inkooppraktijk. Plei...
morgen verzonden
Basisboek Facility Management / Druk 3
2020 || Paperback || Bernhard Drion e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Eerste basisboek over facilitymanagement, aangevuld en becommentarieerd door docenten aan facilitymanagement-opleidingen;
- beschrijft het vak introducerend en enthousiasmerend in haar volle breedte;
- biedt afwisselend een theoretisch kader en geeft inzicht in de praktijk.
Basisboek Facilitymanagement introduceert het facilitaire vakgebied. Het geeft antwoord op vragen als: Wat is facility management? Wat doet een facility- professional? Wat zijn facilitaire producten en diensten? Hoe rich...
morgen verzonden
Toegepaste Organisatiekunde / Druk 8
2021 || Paperback || Peter Thuis || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Hét standaardwerk op het gebied van organisatiekunde;
- zeer actueel en direct toepasbaar in de praktijk;
- multidisciplinaire benadering.
Toegepaste Organisatiekunde is een van de meeste gebruikte inleidingen op het gebied van organisatiekunde. Het boek put uit disciplines als economie, psychologie, bedrijfskunde, technologie en sociologie en verbindt de relevante aspecten aan organisatiekunde en management
Toegepaste Organisatiekunde is een compleet basisboek met aandacht voor actuele on...
morgen verzonden
De facilitaire regieorganisatie in bedrijf
2013 || Paperback || Bert de Jong e.a. || Vakmedianet
De facilitaire regieorganisatie in bedrijf behandelt regie als organisatievorm voor facility management in al z'n facetten. Het is een leidraad voor facility managers, leveranciers en HBO-studenten facilitaire dienstverlening. Adviseurs en managers van Twynstra Gudde hebben hun expertise en ervaring uit advies- en interim-praktijk vastgelegd in dit boek. De auteurs, autoriteiten op hun vakgebied, beschrijven niet alleen de theorie maar ook de praktijk van het inrichten, organiseren en impleme...
Projectmanagement / Druk 9
2023 || Paperback || Roel Grit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Projectmanagement laat studenten op een unieke en laagdrempelige manier kennismaken met projectmatig werken om projecten succesvol aan te pakken. Niet alleen in het bedrijfsleven, ook in het onderwijs worden steeds meer werkzaamheden projectmatig aangepakt, denk aan uitgebreide studieopdrachten, interne projecten en projecten tijdens stage en afstuderen.
morgen verzonden
Managementvaardigheden / Druk 4
2020 || Paperback || Fons Koopmans e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
* Managementvaardigheden die essentieel zijn voor het veranderend werkveld;
* met nieuwe kennis binnen een actuele Nederlandse context;
* uniek kader om managementvaardigheden eigen te maken met vaardigheidstraining en zelfonderzoek.
Managementvaardigheden biedt praktisch toepasbare theorieën over managen en leidinggeven met geactualiseerde oefeningen die passen binnen het nieuwe leren. In deze nieuwe editie wordt de student nog meer geprikkeld tot zelfonderzoek en kritisch leren denken en k...
morgen verzonden
Design Thinking / Druk 1
2019 || Paperback || Teun den Dekker || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Design Thinking wordt vertaald naar een eenvoudig toepasbaar model;
- bevat een uitgebreid deel over tooling en gereedschap;
- duidelijke koppeling tussen de theorie en de designpraktijk.
Hedendaagse organisaties zien zich geconfronteerd met complexe problemen en vraagstukken die niet langer eenduidig en eenvoudig te definiëren zijn. Bij het adequaat inspelen op deze maatschappelijke vraagstukken komt de creatieve oplossingsstrategie die design thinking biedt goed van pas. Dit boek ontrafe...
morgen verzonden
Organisatie en verandering in de praktijk / Druk 3
2019 || Paperback || Anton Cozijnsen || Concept uitgeefgroep || met inkijkexemplaar
Vandaag de dag is verandering is de enige constante factor in deze voortdurend veranderende wereld. Veranderingen moeten verbeteringen opleveren. Dat is de uitdaging
waar organisaties voor staan. Organisatie en verandering in de praktijk geeft u de
handvatten om verandertrajecten doelgericht in te zetten en te begeleiden. Dit boek
gaat uit van een integrale benadering van verandermanagement. Essentieel hierbij is
dat de verandermanager kennis heeft van meerdere vakgebieden, zoals organisatiek...
morgen verzonden
Mood maker / Druk 2
het ontwikkelen van gastvrije organisaties
2017 || Paperback || John Hokkeling e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Ontdek de kracht van gastheerschap, benut de kracht van je Mood Makers.
Gastheerschap en gastvrijheid is een thema binnen veel dienstverlenende organisaties: het leidt tot loyale klanten, tevreden medewerkers en een hoger rendement. Organisaties zoeken naar manieren om gastheerschap (verder) te ontwikkelen.
In dienstverlenende organisaties is iedereen gastheer (m/v) van de organisatie. Mood Makers zijn medewerkers die daarin uitblinken: zij geven gasten een welkom gevoel en spelen in op hun b...