Hogeschool Rotterdam (3)
Taal & Didactiek: Aanvankelijk en technisch lezen / Druk 5
2023 || Paperback || Henk Huizenga e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Biedt fundamentele kennis over lezen en goed leesonderwijs;
- met aandacht voor actuele leesmethoden;
- voorzien van volop voorbeelden uit de beroepspraktijk.
Taal & Didactiek: Aanvankelijk en technisch lezen behandelt alle belangrijke en fundamentele aspecten van leren lezen en het geven van leesonderwijs. De volgende onderwerpen komen aan de orde: het leesproces, het stimuleren van de geletterdheid bij peuters en kleuters, de leesinstructie en bijbehorende werkvormen, leesproblemen, de me...
maandag verzonden
Pedagogische adviezen voor speciale kinderen / Druk 3
Een praktisch handboek voor professionele opvoeders, begeleiders en leerkrachten
2018 || Paperback || Trix van Lieshout e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek is ontstaan vanuit vragen uit het werkveld om concrete, praktische adviezen voor de begeleiding van kinderen en jongeren met extra ondersteuningsbehoeften. Deze adviezen worden hierin uitvoerig besproken. De nadruk ligt op oplossingsgericht werken: mét jongeren zoeken naar wat al wél goed gaat, wat zij nog nodig hebben en wat voor hen goed werkt.Door zijn eenduidige structuur is het boek zowel een naslagwerk als een praktisch handboek. Bij alle probleemgebieden komen het beeld, de ...
maandag verzonden
Rekenen met hele getallen op de basisschool / Druk 3
Hele getallen
2022 || Paperback || Annette Markusse e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Inzicht in de rekenontwikkeling van kinderen;
- volop voorzien van voorbeelden die de theorie linken aan de onderwijspraktijk;
- veel aandacht voor de brede context waarbinnen rekenen plaatsvindt.
Voor het geven van goed reken-wiskundeonderwijs is een gedegen kennis van leerlijnen nodig. Rekenen met hele getallen op de basisschool beschrijft de ontwikkeling van kinderen, van kleutertijd tot en met groep 8, met betrekking tot het rekenen met hele getallen en laat zien hoe de leerkracht kinde...