Zoekfilters
Hogeschool KPZ (4)
morgen verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
morgen verzonden
Bewegingsonderwijs in het speellokaal / Druk 3
2018 || Hardcover || Ruud ter Haaft e.a. || Werkgroep Bewegingsonderwijs
Het boek is een bronnenboek voor bewegingsonderwijs aan kleuters in het speellokaal. Het bevat bewegingsactiviteiten, speelactiviteiten waarbij kinderen verschillende bewegingservaringen opdoen. Aandacht wordt besteed aan de zorg voor bewegingsontwikkeling.
morgen verzonden
Pedagogisch Kader Kindercentra 0-4 jaar / Druk 2
2021 || Hardcover || Elly Singer e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Pedagogisch medewerkers op kinderdagverblijven en peuterspeelzalen hebben een belangrijke rol in de opvoeding van kinderen. Daar is iedereen het inmiddels over eens. Opvang = opvoeden. Dit vraagt om een pedagogiek die specifiek voor kindercentra ontwikkeld is.
Pedagogisch kader kindercentra 0-4 jaar:
- inspireert en ondersteunt pedagogische medewerkers bij hun dagelijks werk;
- vormt de basis voor het pedagogisch beleid van kindercentra;
- maakt wetenschappelijke kennis en praktijkkennis toeganke...
morgen verzonden
Wijs worden met bronverhalen / Druk 1
een visie- en praktijkboek voor leraren basisonderwijs
2017 || Hardcover || Bas van den Berg || Kwintessens
Hoe maak je kinderen nieuwsgierig naar levensbeschouwelijke verhalen? Hoe ontwerp je levensbeschouwelijk onderwijs dat uitdagend en waardevol is voor alle leerlingen, ongeacht hun achtergrond?
Dit visie- en praktijkboek wil leraren basisonderwijs vertrouwd maken met een creatieve, dialogische en kritische benadering van levensbeschouwelijk onderwijs. Een visie waarin het leren kennen van zinrijke bronverhalen uit verschillende levensbeschouwelijke tradities door leerlingen centraal staat.