Zoekfilters
Haagse Hogeschool (HHS) (6)
morgen verzonden
Wat je speelt ben je zelf / Druk 1
2018 || Paperback || L. van der Poel e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Wat je speelt ben je zelf beschrijft de waarde van spel en spelbegeleiding voor de ontwikkeling van het individu. Spel is van wezenlijk belang voor de sociale, cognitieve, motorische en emotionele ontwikkeling van het kind. Maar ook voor volwassen mensen met een (verstandelijke) beperking is spel van onschatbare waarde.De kracht van dit boek ligt in een consequente integratie van theorie en praktijk. De theoretisch onderbouwing voor spelbegeleiding (deel 1) wordt duidelijk door veel verhelder...
morgen verzonden
Kiezen voor het jonge kind / Druk 2
Handboek voor het werken met jonge kinderen
2019 || Paperback || Helma Brouwers || Coutinho || ook als eBook
Kiezen voor het jonge kind helpt aankomende leerkrachten en kleuterbegeleiders alle competenties te verwerven die nodig zijn om met het jonge kind te werken. Het boek biedt een compleet overzicht van ontwikkelingen die zich - nationaal en internationaal - op dit vakgebied afspelen en van alle aspecten waar leerkrachten en begeleiders in de praktijk concreet mee te maken krijgen. Het boek bestaat uit drie delen.
De inzichten op het gebied van goed onderwijs aan het jonge kind zijn aan verander...
vandaag verzonden
Drama voor de beroepspraktijk / Druk 3
2004 || Paperback || G. Pijper || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Drama is belangrijk voor de mens om greep te kunnen houden op zijn omgeving, problemen te kunnen bolwerken en weerbaar te blijven.
morgen verzonden
Begrijpen met je handen / Druk 4
Een andere kijk op kind en creativiteit
2021 || Paperback || Sabine Plamper e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Als kinderen ‘mooi tekenen’ vinden we dat prachtig. Maar de eerste jaren ‘krassen ze alleen maar’. Veel volwassenen begrijpen niet wat kinderen aan het doen zijn als ze krassen, smeren of eindeloze lijnen trekken. Of waarom oudere kinderen vaak moeilijk te motiveren zijn om te gaan tekenen of schilderen − net zoals veel volwassenen trouwens.
Dit praktijkboek richt zich tot volwassenen die graag ‘iets creatiefs willen doen’ met kinderen, maar duidelijk weg willen van kleurpl...
morgen verzonden
Leren rekenen / Druk 2
Werken met de modellen uit het Protocol ERWD
2019 || Paperback || Cathe Notten || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Leren rekenen. Werken met de modellen uit het Protocol ERWD* biedt pabostudenten en leerkrachten handvatten om hun rekenwiskundelessen af te stemmen op de rekenvaardigheid en de ontwikkeling van de leerlingen, onafhankelijk van de rekenmethode. De grootste problemen in het reken-wiskundeonderwijs worden ervaren vanaf groep 5 maar zijn vrijwel altijd ontstaan in de prille rekenontwikkeling. Door zeker in de periode waarin de basisvaardigheden worden aangeleerd goed af te stemmen op de onderwij...
vandaag verzonden
Luister je wel naar mij? / Druk 23
Gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf jaar
2020 || Paperback || Martine F. Delfos || SWP || met inkijkexemplaar
Gesprekken met kinderen voeren we allemaal. Voor leerkrachten, hulpverleners voor kinderen en gezinnen of voor (jeugd)artsen is het voeren van gesprekken met kinderen een kerntaak.
In Luister je wel naar míj? beschrijft Martine Delfos hoe gesprekken met kinderen van vier tot en met twaalf jaar gevoerd kunnen worden. Hoe krijg je ze aan de praat over wat hen bezighoudt? Moet je praten en spelen tegelijk? Welke vraagtechnieken zijn op welke leeftijd geschikt? Hoe schat ik de mentale leeftijd v...