Zoekfilters
› HAN University of Appl... (6)
› Hogeschool Rotterdam (3)
› Hogeschool Utrecht (3)
› Fontys Hogescholen (2)
› Engels (4)
› Leraar Biologie (3)
› Leraar Natuurkunde (3)
» Toon alle opties (20)
› Leraar Wiskunde (3)
› Aardrijkskunde (2)
› Algemene- en Bedrijfse... (2)
› Biologie (2)
› Duits (2)
› Frans (2)
› Geschiedenis (2)
› KOP-opleiding (2)
› Leraar Duits (2)
› Leraar Engels (2)
› Leraar Frans (2)
› Leraar Gezondheidszorg... (2)
› Leraar Omgangskunde (2)
› Leraar Spaans (2)
› Leraar Techniek (2)
› Maatschappijleer (2)
› Natuurkunde (2)
› Nederlands (2)
› Wiskunde (2)
HAN University of Applied Sciences (6)
morgen verzonden
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding / Druk 6
Een praktijkgericht boek
2021 || Paperback || Jacob de Wilde e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de adolescentie stellen jongeren vragen als ‘Wie ben ik?’, ‘Wat kan ik?’ en ‘Wat wil ik?’ Door de vele invloeden waar jongeren vandaag de dag mee te maken krijgen, zijn het vinden van de antwoorden op deze vragen en daarmee het actief vormgeven van een eigen identiteit van groot belang. Om adolescenten hierin te kunnen begeleiden, is het nodig dat professionals die met hen werken goed inzicht hebben in dit proces.
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding beschrijft de ont...
morgen verzonden
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Leen e.a. || Coutinho || ook als eBook
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt een onmisbare basis om een bedrijfskundig onderzoek op te zetten. Het onderzoek doen is hierbij geen doel op zich, maar een middel om op een informatie- of datagestuurde manier te werken aan bedrijfskundige vraagstukken.
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf is gebaseerd op het Integraal Model voor Praktijkgericht Onderzoek dat Jan Leen ontwikkelde voor het bedrijfskundig vakgebied. Het model koppelt de handelingscyclus aan de onderzoekscyslus en verb...
morgen verzonden
Didactiek van het vreemdetalenonderwijs / Druk 2
2015 || Paperback || Erik Kwakernaak || Coutinho || ook als eBook
Docenten die les geven in een vreemde taal, vertalen abstracte lesdoelen naar de lespraktijk. In Didactiek van het vreemdetalenonderwijs worden theorie en praktijk bij elkaar gebracht door analyse en verdieping te verbinden met praktijkervaringen. (Aankomende) docenten hebben een didactisch handboek nodig dat aansluit op de Nederlandse onderwijssituatie. Dat is een absolute pre van Didactiek van het vreemdetalenonderwijs. Het boek is dan ook een 'moderne klassieker' voor de vreemdetaaldocent.
...
morgen verzonden
Pathways to Empowerment
A Stengths-based intervention
2021 || Paperback || Judith Wolf || Coutinho || ook als eBook
Sometimes people lose control of their lives and find it hard to cope. With Pathways to Empowerment, professionals can support them in achieving the quality of life that they wish for, in which they become full members of society and are allowed to participate, belong, have significance, and be who they are.
Pathways to Empowerment helps counsellors to master an attitude and acquire the competences needed to do strength-based work with clients. The book consists of three parts. Part I describ...
morgen verzonden
Gemotiveerd leren en lesgeven / Druk 2
De kracht van intrinsieke motivatie
2020 || Paperback || Anje Ros e.a. || Coutinho || ook als eBook
Als leerlingen gemotiveerd zijn, zijn ze betrokken en nieuwsgierig en beter in staat om te gaan met uitdagingen en tegenslagen. Ook halen gemotiveerde leerlingen vaak betere schoolresultaten. In de praktijk blijkt echter dat de motivatie van leerlingen gedurende hun schoolloopbaan afneemt. Ze vinden het saai op school en zijn minder betrokken bij schoolse taken. Gemotiveerd leren en lesgeven zet motivatieprocessen helder uiteen en geeft aan wat je als leraar zelf kunt doen om de intrinsieke m...
morgen verzonden
Lessen in orde / Druk 4
Handboek voor de onderwijspraktijk
2022 || Paperback || Peter Teitler e.a. || Coutinho || ook als eBook
Een fijne sfeer op school en in de klas is een voorwaarde voor goed onderwijs. Lessen in orde laat zien hoe (toekomstige) docenten een vriendelijke en veilige omgeving kunnen creëren waarin leerlingen optimaal kunnen leren. Het praktische handboek maakt ze bewuster van de eigen rol bij het ontstaan van bepaald gedrag van leerlingen en reikt instrumenten aan om lessen in orde te krijgen en te houden.
Net als de vorige edities, bestaat deze vierde, herziene uitgave uit vijf met elkaar samenhan...