Zoekfilters
› Godsdienst & Levensbes... (2)
› KOP-opleiding (2)
› Logopedie (2)
» Toon alle opties (4)
› Fontys Hogescholen (7)
› Christelijke Hogeschoo... (2)
› Hogeschool KPZ (2)
» Toon alle opties (2)
Fontys Hogescholen (7)
morgen verzonden
Fonologische stoornissen
behandeling van kinderen volgens de Metaphon-therapie
2000 || Paperback || J. Howell e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Metaphon is een in Edinburgh ontwikkelde onderzoeks- en behandelmethode voor kinderen met fonologische stoornissen. De ontwikkelaars werken sinds enige jaren met veel succes met deze methode. Vanuit taal- en leertheorieën beschrijven zij hoe metafonologische vaardigheden (het bewustworden van klankpatronen en het toepassen daarvan) tot ontwikkeling komen bij kinderen en hoe deze kunnen worden gestimuleerd wanneer deze ontwikkeling stagneert of slechts moeizaam op gang komt.
De therapie wordt ...
morgen verzonden
Groepsplan Gedrag in het voortgezet onderwijs / Druk 4
planmatig werken aan passend onderwijs
2014 || Paperback || Kees van Overveld || Uitgeverij Pica
Hoe zorg je ervoor dat je ieder lesuur opnieuw een sfeer creëert waarin het plezierig is om te leren? Vaak verloopt de les zonder problemen, maar wat doe je in die situaties waarin leerlingen geen zin hebben om zich in te zetten, zich afzetten tegen het gezag of elkaar zelfs te lijf gaan?
Groepsplan Gedrag in het voortgezet onderwijs richt zich op het realiseren van een veilig pedagogisch klimaat. Het is een actueel naslagwerk over gedrag én het geeft richtlijnen over hoe gedragsproblemen ...
morgen verzonden
Effectief leren / Druk 5
De docent als regisseur
2020 || Paperback || Sebo Ebbens e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Effectief leren, de docent als regisseur reikt toekomstige leerkrachten instrumenten aan die ervoor zorgen dat lesgeven onder regie van de docent resulteert in effectief leren. Het boek bespreekt uitgebreid de instructiestrategieën ‘directe instructie’ en ‘samenwerkend leren’. Ook de kracht van ‘activerende didactiek’ komt uitvoerig aan de orde. Verder is er veel aandacht voor de ontwikkeling van een goed leerklimaat en het stellen van vragen. Het boek zit boordevol praktijkvoorb...
morgen verzonden
Doeltreffende didactiek
Directe instructie en differentiatie voor de lerende leraar
2018 || Paperback || Walter Geerts e.a. || Coutinho || ook als eBook
Ervaren leraren weten intuïtief welke didactische handigheid ze moeten kiezen voor een bepaalde situatie of leerling. Maar hoe pak je het als beginnend leraar aan? Hoe oefen je in de praktijk en reflecteer je tegelijkertijd op de theorie? Doeltreffende didactiek geeft praktische handvatten op het snijpunt van vakinhoud en didactiek. Het boek ondersteunt bij het vormgeven van lessen, geeft nieuwe inzichten en draagt bij aan het ontwikkelen van een eigen identiteit als leraar.
Dit praktische ...
morgen verzonden
Rijke taal / Druk 6
Taaldidactiek voor het basisonderwijs
2020 || Paperback || Erna van Koeven e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Een groot deel van de lessen op Nederlandse basisscholen gaan over taal: lezen, schrijven, spelling, grammatica, woordenschat, mondelinge communicatie. Toch verliest Nederland al jaren internationaal terrein als het gaat om leesprestaties. En ook de leesmotivatie van Nederlandse leerlingen is significant afgenomen; ze voelen zich weinig betrokken bij het leesonderwijs. Terwijl goed kunnen lezen en schrijven een voorwaarde is voor digitale geletterdheid. En dat is essentieel om te kunnen funct...
morgen verzonden
Dysartrie en verbale apraxie - DYVA-onderzoek / Druk 4
beschrijving. onderzoek, behandeling
2017 || Paperback || R. Dharmaperwira-Prins || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Dysartrie en verbale apaxie - Dyva onderzoek behandelt de actuele ontwikkelingen op het gebied van de classificatie, het onderzoek naar en de behandeling van de spraakstoornissen dysartrie en apraxie. Er worden verschillende soorten dvsartrieën onderscheiden, die elk hun eigen kenmerken en oorzaken hebben. Een uitgebreide classificatie geeft daarvan een helder overzicht. Vervolgens komt het logopedisch onderzoek aan de orde en wordt in het bijzonder aandacht besteed aan een specifieke onderz...
vandaag verzonden
Aan de slag met schrijfonderwijs
Over het belang van leren schrijven met de hand
2019 || Paperback || Anneloes Overvelde e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Wie schrijft, die leert! Wat je met de hand schrijft, onthoud en begrijp je beter en het helpt je bij het lezen, rekenen en spellen. Onderzoek wijst uit dat jonge kinderen die schrijven hun brein ontwikkelen en betere schoolresultaten halen.
Meer kinderen met schrijfproblemen
In het digitale tijdperk lijkt het vanzelfsprekend dat schrijven met de hand overbodig is. Netjes op de lijntjes en leesbaar schrijven lijkt verspilling van tijd en energie. Er wordt dan ook minder geschreven met als ge...