Zoekfilters
› Fontys Hogescholen (3)
› Hogeschool Rotterdam (2)
› Hogeschool Utrecht (2)
› Saxion (2)
Fontys Hogescholen (3)
morgen verzonden
Muzisch-agogische methodiek / Druk 6
Muzisch interveniëren in het sociaal werk
2015 || Paperback || Dineke Behrend e.a. || Coutinho || ook als eBook
Het werkveld van de sociale professional verandert razendsnel. Een creatieve en innovatieve beroepshouding is een onmisbare basis voor het professioneel handelen van deze tijd. In een tijdperk waarin 21st century skills voor elk beroep belangrijker worden, helpt deze uitgave sociale professionals een beroepshouding en specifieke vaardigheden te ontwikkelen om op doelgerichte en methodische wijze met mensen te werken.
Muzische agogische methodiek beschrijft een methode om met creatieve midde...
morgen verzonden
Kiezen en verbonden blijven
Krachtgericht werken met ouderen in de wijk
2015 || Paperback || Kees Penninx || Coutinho || ook als eBook
In de huidige samenleving worden we geacht zoveel mogelijk ons eigen levenspad uit te stippelen. We willen zelf kunnen kiezen hoe we ouder worden. Niemand kan het pad van ouder worden echter alleen uitstippelen. We moeten ook verbonden blijven, om steun te kunnen ontvangen en om van betekenis te kunnen zijn voor anderen.
Kiezen en verbonden blijven geeft zicht op hoe professionals de zelfredzaamheid en participatie van senioren in de wijk kunnen versterken, hoe sociaal isolement van ouderen ...
morgen verzonden
Reflecteren / Druk 2
Leren van je ervaringen als professional
2017 || Paperback || Marie-José Geenen || Coutinho || ook als eBook
Bij reflecteren staat 'leren van je ervaringen' centraal. Reflecteren helpt bij het ontwikkelen van beroepsvaardigheden. In breder verband kan reflectie bijdragen aan professionalisering van beroepen en beroepsgroepen omdat het kan leiden tot nieuwe kennis en inzichten. Dit boek leert studenten en professionals wat reflecteren inhoudt, waarom het belangrijk is en op welke manieren reflectie plaats kan vinden.
Reflecteren geeft basiskennis over reflecteren en legt hierbij verbanden met theoret...