Christelijke Hogeschool Ede (CHE) (3)
morgen verzonden
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening / Druk 5
2018 || Paperback || Judith ter Horst || Coutinho || ook als eBook
In het verlengde van goede hulpverlening ligt goed rapporteren over cliënten. Een goed rapport is een middel om de hulpverlening vast te leggen en verder te brengen. Het vormt een verantwoording van de gekozen werkwijze en het kan een onderbouwing zijn van keuzes en adviezen. Het is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.
In Rapporteren in de hulp- en dienstverlening staat schrijven centraal. ...
morgen verzonden
Oplossingsgerichte vragen / Druk 4
Handboek oplossingsgerichte gespreksvoering
2018 || Paperback || Fredrike Bannink || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Banninks bestseller Oplossingsgerichte vragen: Handboek oplossingsgerichte gespreksvoering heeft als doel gespreksvoering simpel en positief te maken in de (geestelijke) gezondheidszorg, het onderwijs, management, leidinggeven, coaching en mediation. Het beoogt cliënten te helpen een nieuw en beter leven op te bouwen.
Oplossingsgerichte gespreksvoering draait om het vinden van dat wat voor deze cliënt op dit moment in deze context werkt. Cliënten worden uitgenodigd anders te denken, hun g...
Portaal / Druk 5
Praktische taaldidactiek voor het basisonderwijs
2018 || Paperback || Harry Paus e.a. || Coutinho || ook als eBook
Taal speelt een cruciale rol in ons leven. We gebruiken taal om te communiceren, onze gevoelens uit te drukken en om greep op de wereld te krijgen. Zo schept taal de grenzen van wie we zijn en willen worden. Daarom is goed taalonderwijs op de basisschool belangrijk. Kinderen leren er taal te gebruiken en op taal te reflecteren. Dit vraagt om vaardige leerkrachten die het taalontwikkelingsproces van hun leerlingen zorgvuldig begeleiden.
Portaal is hét praktische taaldidactiekboek dat een 'por...