Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (5)
› Hogeschool Inholland (4)
› Christelijke Hogeschoo... (2)
» Toon alle opties (2)
Resultaten (8)
morgen verzonden
Creativiteit. Hoe? Zo! / Herziene editie
Creatief denken in de praktijk voor de innovators van morgen
2023 || Paperback || Pieter Daelman e.a. || Lannoo || met inkijkexemplaar
Wil je leren hoe je sneller op nieuwe ideeën komt? Wil je de finesses van het brainstormen onder de knie krijgen? Wil je zelf, met je team of je klant aan de slag met creativiteit? Creativiteit Hoe? Zo! geeft je een rondleiding in je eigen denken en helpt je om je eigen creativiteit en die van je organisatie actief te ontwikkelen. Het is een leer-, doe- en oefenboek voor iedereen die de sleur standaardoplossingen wil doorbreken en anderen daarin wil meekrijgen. Met actuele cases en krachtige...
morgen verzonden
Reflecteren de basis / Druk 4
Op weg naar bewust en bekwaam handelen
2020 || Paperback || Mirjam Groen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De roep om reflectie blijft klinken in alle lagen van de samenleving. Jij draagt daarin als professional een bijzondere verantwoordelijkheid. Van jou wordt voorbeeldgedrag verwacht. Dat vereist dat je kritisch kunt kijken naar je eigen handelen en dat je kunt omgaan met professionele dilemma’s. Dat je kunt reflecteren op eigen professioneel gedrag.
Reflecteren: de basis helpt je om je een reflectieve denkwijze eigen te maken. Het boek geeft je de handvatten om
je reflectievaardigheid te ont...
morgen verzonden
Copy & Concept / Druk 7
2022 || Paperback || Bert Thobokholt e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bespreekt als enige het complete creatieve proces van marketingcommunicatie;
bevat een goede balans tussen theorie en praktijkcases van topbureaus;
schitterend vormgegeven met beelden van succesvolle campagnes.
Copy & Concept is een aanwinst voor het vakgebied van marketingcommunicatie. Het is het enige werk dat het complete creatieve proces behandelt. Alle fasen komen aan bod: briefing, strategie, conceptontwikkeling, creatieve technieken en copywriting.
Sinds het verschijnen van de eerste e...
morgen verzonden
Marketing Design met Customer Journey Mapping / Druk 1
2022 || Paperback || Eveline van Zeeland || Boom || met inkijkexemplaar
Dit is Customer Journey Mapping met een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Dit boek legt zowel de nadruk op de analyse als op het ontwerpen van praktijkoplossingen en op de actiepunten die daarop een vervolg moeten vormen. Niet alleen analyse dus, maar vooral ook design. Juist in dat design zit de essentie van marketing.
Marketing gaat niet over het begrijpen van je klanten, maar over het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je klanten. Natuurlijk moet je, om goed t...
morgen verzonden
Communicatie handboek / Druk 7
2022 || Paperback || Wil Michels || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Het standaardwerk voor het communicatievak;
- biedt een actueel, beknopt en volledig overzicht van het vakgebied communicatie;
- marketingcommunicatie, corporate- en interne communicatie komen uitgebreid aan bod.
Communicatie Handboek maakt voor studenten en professionals helder op welke manieren zij aan de communicatie van een organisatie het beste vorm en inhoud kunnen geven. Het boek biedt een actueel, beknopt en volledig overzicht van het vakgebied en is zeer toegankelijk dankzij het he...
morgen verzonden
Chaordisch projectmanagement voor de creatieve industrie / Druk 1
2021 || Paperback || Nicoline Mulder e.a. || Boom
Cross-over-projecten van performance art met de zorg, van animaties met virtual reality, van gaming met onderwijs komen steeds vaker voor. Tijd voor een projectmatige aanpak!
Er zit iets paradoxaals in projecten in de creatieve industrie: we omarmen het onvoorspelbare resultaat, maar willen tegelijkertijd zekerheid over kosten en tijd. In dit boek schetsen de auteurs een perspectief vanuit die complexiteit. Door de steeds wisselende focus op verhelderen, creëren en afmaken bieden ze een dire...
morgen verzonden
Basisboek crossmedia concepting / Druk 2
2012 || Paperback || Indira Reynaert e.a. || Boom
Steeds vaker worden diverse mediakanalen ingezet voor een bepaalde communicatiedoelstelling, waarbij gebruik gemaakt wordt van de specifieke kenmerken en mogelijkheden van deze kanalen, het mediagebruik en de participerende houding van de consument.
Basisboek crossmedia concepting geeft een eerste aanzet tot crossmediale theorievorming. Uitgebreid aan de orde komen de speerpunten van het crossmediaconcept: storytelling, usability, cocreatie, mediumspecificiteit en relevantie. Er wordt ondersch...
morgen verzonden
Succes begint bij jezelf / Druk 1
Een praktisch stappenplan voor persoonlijke groei
2022 || Paperback || Sabine Kerkmeijer-van der Peijl e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Succes begint bij jezelf is een praktisch stappenplan voor het realiseren van persoonlijke groei richting succes. Succes zoals jij dat zelf gedefinieerd hebt. Van zowel (toekomstige) ondernemers als werknemers wordt een professionele en ondernemende houding verwacht. Succesvolle professionals weten waar ze goed in zijn en wat ze minder goed kunnen. Zij weten wat ze belangrijk vinden en waar ze heen willen. Ze vertonen eigenaarschap, zijn proactief en leren continu met en van hun omgeving.
Dit...