Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (5)
morgen verzonden
De zorgcoördinator
in het voortgezet onderwijs
2011 || Paperback || Renate de Wit || Acco
De zorgcoördinator in het voortgezet onderwijs speelt een centrale rol binnen het zorgbeleid van de school. De zorgcoördinator stuurt allerlei zaken aan betref- fende de sociaal-emotionele en pedagogisch-didacti- sche begeleiding van leerlingen en is rondom leerlin- genzorg het centrale aanspreekpunt, zowel binnen de eigen schoolorganisatie als voor externe partners.
In de toekomst zal de zorgcoördinator een nog pro- minentere rol krijgen. De focus komt meer dan in het verleden te liggen o...
morgen verzonden
Emotionele ontwikkeling bij mensen met een verstandelijke beperking
2019 || Paperback || Lien Claes e.a. || Maklu, Uitgever
Over het boek:
Emotionele ontwikkeling evolueerde gedurende de voorbije drie decennia tot een sleutelbegrip binnen de ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking. Toch leefden binnen diezelfde praktijk heel wat vragen en onduidelijkheden rond het inschatten van een emotioneel ontwikkelingsniveau en de vertaling naar de ondersteuningspraktijk. Het Vlaamse project SEN-SEO trachtte op deze vragen antwoorden te formuleren.
Deze publicatie, onder de vlag van het Steunpunt Expertisene...
morgen verzonden
KOP-Serie Orthopedagogische probleemvelden en voorzieningen in Nederland
2011 || Paperback || Jan van der Ploeg e.a. || Maklu, Uitgever
morgen verzonden
SEN-Publicaties Mijn zelfportret
groepswerk rond zelfbeeld voor adolescenten met autisme
2011 || Paperback || Peter Buys e.a. || Maklu, Uitgever
morgen verzonden
De affectief Bewuste Benadering
het op maat begeleiden van mensen met een verstandelijke beperking
2015 || Paperback || Brian Twint e.a. || Boom
Dit praktische boek beschrijft een nieuwe methode voor het begeleiden van mensen met een verstandelijke beperking en zwakbegaafden. De Affectief Bewuste Benadering is ontstaan door de samenwerking tussen een aantal professio nals uit het werkveld.
Het uitgangspunt van deze succesvolle begeleidingsmethode is dat je je als begeleider bewust bent van het cognitieve en emotionele niveau van de cliënt, en tegelijk ook van dat van jezelf. Hierbij wordt gebruikgemaakt van de principes van Expressed...