Zoekfilters

Verschijningsvorm
Paperback (3)

Resultaten (4)

38,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 36,58
+
Bestel

Studiesucces bevorderen: het kan en is niet moeilijk

Bewezen rendementsverbeteringen in het hoger onderwijs

2014 || Paperback || Henk van Berkel e.a. || Boom

De studierendementen in het hoger onderwijs staan onder druk. Studenten doen veel langer over hun studie dan zou moeten. In dit boek zijn onderzoeken samengebracht die zich richten op studiesucces. Aan bod komen de volgende vragen: welke maatregelen kunnen opleidingen nemen om hun studierendement te verhogen en welke evidentie is er? Hoe kan het dat er nog steeds sprake is van een rendementsprobleem terwijl we er eigenlijk al zoveel van weten. In Studiesucces bevorderen: het kan en is niet mo...

52,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 50,30
+
Bestel

Onderwijs en onderzoek van eigen makelij / Druk 4

Onderzoek met en door leraren

2015 || Paperback || Petra Ponte || Boom

Onderwijs en onderzoek van eigen makelij gaat over actieonderzoek met en door leraren in de eigen schoolpraktijk. In dit boek wordt antwoord gegeven op de vraag wat actieonderzoek is en hoe het uitgevoerd kan worden. Verder komt aan de orde waarom en wanneer leraren ervoor kunnen kiezen om actieonderzoek uit te voeren. Een en ander wordt rijkelijk geïllustreerd aan de hand van voorbeelden uit de praktijk.

Het boek betreft een grondige herziening van de eerste druk van 'Onderwijs van eigen mak...

61,25
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 58,19
+
Bestel

De beroepsbekwame mentor

het ontwikkelen van begeleidingsdeskundige professionaliteit

2012 || Paperback || John Tressel || Boom

De mentor is de aangewezen persoon om studentbegeleiding vorm te geven in de school en dit op een adequate manier uit te voeren. Hij voert begeleidingsgesprekken en ondersteunt de student bij het maken van allerlei keuzes in de studieloopbaan. Vanwege zijn pluriforme taak is de mentor als geen ander in staat om de student vanuit verschillende invalshoeken en bij steeds weer andere ontwikkelingsthema's te begeleiden.

Begeleiden als professioneel handelen kan niet los worden gezien van de perso...

Niet beschikbaar

De verleiding weerstaan

overde noodzaak van het doordacht ontwerpen van opleidingen

2012 || Hardcover || M. Banens || Bohn Stafleu van Loghum

Toen de Britse klimmer George Mallory in 1924 de vraag kreeg voorgelegd waarom hij de Mount Everest wilde beklimmen, luidde zijn antwoord simpelweg: 'Because It's There'.Voor het beklimmen van de Mount Everest is dat wellicht reden genoeg, maar bij het ontwerpen van opleidingen verdient het toch de voorkeur onderwijskundige wenselijkheden en mogelijkheden centraal te stellen. Toch blijkt dat niet altijd het geval te zijn, vooral wanneer het gaat om nieuwe technische ontwikkelingen. ICT–toep...