Resultaten (4)
Niet beschikbaar
Alles in de wind
het verhaal van een schipperskind
2012 || Paperback || Harry de Groot
Dit boek schetst een beeld van een schippersgezin in crisistijd en de daarop volgende oorlogsjaren. Een ruim tachtigjarige vrouw kijkt terug op haar jeugd, haar worsteling met haar streng orthodoxe opvoeding en de drang naar vrijheid die ze uiteindelijk vond in Canada. De oorspronkelijke Engelse tekst werd vertaald en bewerkt door Harry de Groot. "Alles in de wind" gaat over een schipperskind. De jeugd van Ina Deurwaarder speelde zich af aan boord van de motorspits Orion. Op zevenjarige leef...
maandag verzonden
Frigate HMS Leander / 2 / druk 1
2012 || Paperback || Jantinus Mulder || Lanasta
HMS Leander was completed in 1963 as the first and name ship of the Leander Class Improved Type 12 General Purpose Frigates. In 1974 the ship was converted for the Anglo-Austrian rocket propelled anti-submarine weapon; Ikara. The design was the most successful Western frigate of its time and also commemorated in less obvious ways. As being the breed for several international new designs.
maandag verzonden
Wie vaart beleeft 2 (Heruitgave)
2012 || Paperback || Evert Stel || Lanasta
Het dekseltje past niet goed op de verfspuit en wipt er met grote regelmaat af. Enfin, met een stukje tape red ik het wel... Met een mondkapje voor en de spuit vol sneldrogende witte verf, ga ik vol goede moed in de - voor mij veel te kleine - machinekamer aan de slag. Haastig als ik altijd ben, zijn er geen voorzorgsmaatregelen getroffen betreffende de ventilatie. "Ach, het is zo gepiept," denk ik dan. Het gaat mooi vlot en alles wordt prachtig wit. De verf droogt snel, maar na een tijdje be...
maandag verzonden
Warship HNLMS Tromp
2012 || Paperback || Jantinus Mulder || Amsterdam University Press
Trapped in the far east by the over-run of the Netherlands and by the occupancy of the Netherlands East Indies, Tromp`s destiny lay in the Indian Ocean ans Pacific onslaughts. The ship became one of the highest decorated Dutch warships of World War 2. Often refered as to as 'The Ghostship, the crew prefered to call her The Lucky ship. Because besides the British Ark royal, there was no other ship more often claimed as to be sunk.