Zoekfilters
Resultaten (4)
maandag verzonden
Un Cabinet Particulier
les estampes de la Collection Frits Lugt
2010 || Paperback || J.P. Filedt Kok e.a. || Uitgeverij Architectura & Natura
Catalogus gepubliceerd bij de gelijknamige tentoonstelling in het Institut Néerlandais in ParisFrits Lugt (1884-1970) was een autodidactische verzamelaar en kunsthistoricus, die gedurende zijn levensloop een groot aantal bijzondere prenten bijeen wist te brengen. Deze prentencollectie is niet eerder als eenheid aan het publiek gepresenteerd, en heeft kenners in afzonderlijke presentaties tot nu toe steeds weer versteld doen staan in samenstelling en uniciteit. Met dit boek wordt voor het ee...
maandag verzonden
ook als eboek (Nederlands en Engels) leverbaar
2010 || Paperback || Bas van Vlijmen || nai010 uitgevers publishers
Nederland zoekt naar veiligheid, weet niet hoe om te gaan met immigranten en is kopschuw richting Europa. Het zijn elementen van wat men de Nederlandse identiteitscrisis zou kunnen noemen. Vreemd. We hebben het beter dan ooit, we kunnen alles maken wat we willen en we worden uitgedaagd door grote ecologische vraagstukken. Een tijd dus van optimisme, durf en groot elan zou je denken. Waarom zijn we dan zo naar binnen gekeerd, somber en bang?Uit de analyse in dit boek blijkt dat Nederland gevan...
maandag verzonden
Niet alles is kunst / druk 1
2010 || Paperback || Diederik Kraaijpoel e.a. || Aspekt B.V., Uitgeverij
Op 27 november 2004 berichtte de NRC dat de Italiaanse kunstenaarLuis Listoni van de gemeente Zwolle de opdracht had gekregen om ineen buitenwijk een kunstwerk te plaatsen. Er werd een tent neergezet.Na een paar maanden mochten de wijkbewoners naar binnen. Iedereengefopt: er was niets te zien. Een stem op een bandje legde uit dathet kunstwerk bestond uit deze lege tent. Het ging om de kunst vanhet weglaten, tot de essentie van het niets overblijft. De grap kostte138.000 euro.De drie auteu...
maandag verzonden
Universal Principles of Design / 2nd edition
125 Ways to Enhance Usability, Influence Perception, Increase Appeal, Make Better Design Decisions, and Teach through Design
2010 || Paperback || William Lidwell e.a. || Rockport Publishers Inc.
Whether a marketing campaign or a museum exhibit, a video game or a complex control system, the design we see is the culmination of many concepts and practices brought together from a variety of disciplines. Because no one can be an expert on everything, designers have always had to scramble to find the information and know-how required to make a design work-until now. Universal Principles of Design is the first comprehensive, cross-disciplinary encyclopedia of design. Richly illustrated and ...