Zoekfilters

Taal
Nederlands (2)

Resultaten (3)

100,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 95,00
+
Bestel

Teaching the Arts in the Primary Curriculum

2023 || Hardcover || Ogier || Learning Matters

This book brings Arts Education sharply into focus as a meaningful, learning experience for children of pre-school and primary age (3-11 years).

22,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Liedjestuin voor wijze neusjes

Liedjes, versjes en weetjes van plantjes en feetjes, van kruiden en bomen, kabouters en dromen

2023 || Hardcover || Herma Everts || Maak je eigen onderwijsboek

Dit is een boek met versjes en fantasierijke illustraties over planten, feetjes, kabouters en dromen. Geschreven en geschilderd door Herma Everts voor kleuters en jonge kinderen (maar ook voor volwassenen leerzaam). Veel versjes zijn voorzien van bladmuziek om zo kinderen op muzikale wijze mee te nemen in de natuurpracht om ons heen. In deel twee van dit boek allerhande tips & toepassingen over de planten en onderwerpen uit dit boek. Een prachtig boek voor thuis, kinderopvang of in de klas.

29,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 28,45
+
Bestel

Van individueel naar inclusief onderwijs

Pleidooi voor minder labelen en meer aandacht voor de kracht van onderwijs

2023 || Hardcover || Bert Wienen || Instondo

Steeds meer kinderen krijgen vormen van jeugdhulp en steeds meer kinderen worden verwezen naar verschillende vormen van speciaal onderwijs. Bovendien blijkt uit allerlei studies dat kinderen de afgelopen jaren angstiger en depressiever zijn geworden. En dat terwijl de aandacht voor welbevinden, veerkracht, de nadruk op samenwerking tussen onderwijs en jeugdhulp flink is toegenomen. Net als het aantal zelfhulpboeken voor kinderen. Wat betekent dit als we toe willen naar meer inclusief onderwijs?

In dit boek houdt Bert Wienen een kritisch pleidooi tegen het benadrukken van de mentale kwetsbaarheid en het bevorderen van meer veerkracht als politieke oplossing daarvoor. Alle nadruk ligt momenteel op ‘dat wat het kind (nodig) heeft’. Waardoor de belangrijke vraag: ‘Wat kunnen wij als context doen?’ te weinig wordt gesteld. De slinger lijkt te zijn doorgeslagen naar de focus op het individuele kind. Wat moeten we doen om de focus weer te leggen op de kracht van gewoon heel goed onderwijs en dus het belang van de leraar? Want daar ligt de sleutel voor beter en meer inclusief onderwij...