Resultaten (4)
maandag verzonden
Journalistiek van nu
Maatschappijgericht en multimediaal
2013 || Paperback || Harrie Kiekebosch || Coutinho || ook als eBook
Journalisten krijgen steeds meer een dubbele rol. Enerzijds moeten zij nieuwsfeiten omzetten in snelle, lezersgerichte teksten, video's en foto's en anderzijds vraagt de maatschappij meer en meer om duiding. Studieboeken gaan nog altijd vooral over traditionele journalistiek, maar de opleidingen vragen om een basisboek dat alle (nieuwe) vormen van journalistiek behandelt. Journalistiek van nu voldoet aan die vraag.
Dit is het eerste basisboek dat maatschappijgerichte journalistiek centraal st...
maandag verzonden
Basisboek kwantitatieve methoden / Druk 2
Statistiek met Exceltoepassingen
2013 || Paperback || Donald van As e.a. || Coutinho || ook als eBook
Basisboek kwantitatieve methoden - Statistiek bespreekt de elementaire begrippen uit de beschrijvende en mathematische statistiek. Het hulpmiddel bij de statistische toepassingen is Excel.
De auteurs behandelen eerst, aan de hand van praktische voorbeelden, de wijze waarop grafieken en tabellen worden gebruikt om gegevens te sorteren en te expliciteren en zo statistisch onderzoek te ondersteunen. Belangrijk is dat de student een kritische houding ontwikkelt ten aanzien van dergelijk grafisch...
Denken over regio's / Druk 3 (e-book)
Geografische perspectieven
2013 || E-book via Bookshelf || Ben de Pater e.a. || Coutinho
Het succes van bedrijven zoals McDonalds en IKEA wordt vaak gezien als het definitieve bewijs van de groeiende mondiale eenvormigheid. Mensen maken zich zorgen over deze toenemende uniformiteit van de wereld. Gebieden verliezen hun eigenheid; steden en regio's gaan steeds meer op elkaar lijken. Maar wie goed om zich heen kijkt, ziet ook het omgekeerde. Mondiaal opererende multinationals verbinden hun productnamen bijvoorbeeld graag aan historische regios, ICT-bedrijven vestigen zich in region...
Ruimtelijke economische dynamiek / Druk 3 (e-book)
Kijk op bedrijfslocatie en regionale ontwikkeling
2013 || E-book via Bookshelf || Oedzge Atzema e.a. || Coutinho
'Wat gebeurt waar? En waarom daar?' zijn de centrale vragen die een geograaf stelt. De economisch geograaf kijkt bij die vragen vooral naar de locatie en regionale spreiding van bedrijven en consumenten. Van oudsher worden locatievoorkeuren en regionale ontwikkeling verklaard uit ruimtelijke verschillen in kosten en opbrengsten tussen landen, regio's en steden. Maar er zijn ook andere verklaringen te geven zoals de rol van de regionale cultuur, de effectiviteit van planologisch beleid en de e...