Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (5)
› Hogeschool Utrecht (3)
› Saxion (3)
» Toon alle opties (2)
Resultaten (6)
maandag verzonden
De lean startup
Hoe voortdurend innoveren tot een succesvolle business leidt
2013 || Paperback || Eric Ries || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Laat je inspireren door de Lean Startup!
Het idee van de Lean Startup is uitgegroeid tot een wereldwijde beweging. Ondernemers en bedrijven ontwikkelen en lanceren er op succesvolle wijze nieuwe producten mee. De aanpak, waarin het Lean-denken wordt toegepast op het proces van innovatie, maakt het mogelijk de juiste dingen te meten, het product aan te passen en opnieuw te testen. Resultaat: je zult minder tijd en geld verspillen.
In dit boek lees je alles over de principes en technieken van de ...
maandag verzonden
Vind je Waarom / Druk 3
Een praktische gids voor het ontdekken van een hoger doel
2018 || Paperback || Simon Sinek || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
‘Vind je waarom’ is de langverwachte praktische opvolger van de bestseller ‘Begin met het Waarom’ van Simon Sinek.
Met ‘Begin met het waarom’ heeft Simon Sinek hij wereldwijd miljoenen mensen geïnspireerd om te streven naar een wereld waarin ons leven en werk ons echte voldoening brengen. Maar wat als je niet weet wat je Waarom is? Of als je eerdere Waarom niet meer bij je lijkt te passen?
‘Vind je Waarom’ is een heldere, praktische gids die je de stappen aanreikt om Sineks w...
maandag verzonden
Business Model Generatie / Druk 1
Een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
2010 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar || top 10 voorgeschreven ORM
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende businessmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.
Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze businessmodellen leert begrijpen...
maandag verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
From Signal To Evidence (e-book)
How to validate your idea and business model as quickly as possible
2018 || E-book via Bookshelf || Robbert van Geldrop || Firmhouse BV || met inkijkexemplaar
Thanks to the Lean Startup movement there are so many methods, canvases, books and other tools that you’ll need to develop a skill to filter and select them. These are tools to design your business model, work out your idea in more detail, look for strong signals and gather enough evidence to execute on the idea and build a business.
I’ve collated and curated many available tools, blog posts and other resources in this book, which contains our selection of it and our view on when certain ...
Designing for Growth
A Design Thinking Tool Kit for Managers
2016 || Hardcover || Jeanne Liedtka e.a. || Columbia University Press
Jeanne Liedtka and Tim Ogilvie educate readers in one of the hottest trends in business: "design thinking," or the ability to turn abstract ideas into practical applications for maximal business growth. Liedtka and Ogilvie cover the mind-set, techniques, and vocabulary of design thinking, unpack the mysterious connection between design and growth, and teach managers in a straightforward way how to exploit design's exciting potential. Exemplified by Apple and the success of its elegant product...