Resultaten (3)
maandag verzonden
Lab Amsterdam - What can we learn from urban fieldlabs?
working, learning, reflections
2017 || Paperback || Stan Majoor e.a. || Thoth, Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Amsterdam as a lab. That is what Amsterdam University of Applied Sciences' three fieldlabs and its many partners have in mind. Functional illiteracy, debts, learning deficiencies or problems caused by extreme precipitation: the city contains plenty of tough issues, demanding novel approaches in which co-creation and participation by residents, social organizations and knowledge institutions are basic principles.In the fieldlabs, people try to change current practices by working with, instead ...
maandag verzonden
Plekken van hoop en verandering
Samenwerkingsverbanden die lokaal verschil maken
2019 || Paperback || Gerben Helleman e.a. || Eburon || met inkijkexemplaar
Steden en wijken staan de komende jaren voor belangrijke opgaven op het gebied van armoede, duurzaamheid, veiligheid, welzijn en zorg. Deze complexe en taaie vraagstukken kunnen veelal niet door één of twee partijen van bovenaf worden opgelost. Ze vragen om een nieuwe aanpak met een grotere rol van de directbetrokkenen. Op steeds meer plekken in Nederland zien we dan ook dat groepen van diverse personen en organisaties met elkaar werken aan creatieve oplossingen voor vraagstukken op individ...
maandag verzonden
Laboratorium Amsterdam - Wat kunnen we leren van stedelijke fieldlabs?
werken, leren, reflecteren
2017 || Paperback || Stan Majoor e.a. || Thoth, Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Amsterdam als laboratorium. Dat is wat de drie fieldlabs van de Hogeschool van Amsterdam en vele partners beogen. Laaggeletterdheid, schulden, leerachterstanden of extreme wateroverlast: de stad zit vol taaie vraagstukken die om nieuwe aanpakken vragen. Co-creatie en participatie van bewoners, bedrijven, maatschappelijke organisaties en kennisinstellingen zijn het uitgangspunt.In de fieldlabs wordt gepoogd praktijken te veranderen met betrokkenen en niet over of voor hen. Maar hoe kom je tot ...