Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (4)
morgen verzonden
Tijdmeesterschap
Een handreiking voor veranderaars
2024 || Paperback || Marguerithe de Man e.a. || Mediawerf
Tijd speelt een belangrijke rol in het werk van veranderaars.
Al is niet iedereen zich misschien bewust van het belang
ervan, eenvoudig omdat we er niet bij stilstaan. Tijd kan
simpelweg bepalend zijn voor de duur van een gesprek met
een opdrachtgever, voor het plannen van een groepstraining
of de duur van die wandeling in de natuur met een coachee.
Dan gaat het om ‘kloktijd’, en is de tijd een hulpmiddel
om een activiteit te organiseren. Maar tijd heeft meerdere
dimensies, bijvoorbeeld h...
morgen verzonden
De ontwerpfactor
werkboek dedsign thinking voor de veranderaar
2013 || Paperback || Marguerithe de Man || Mediawerf
'Ontwerpen is een activiteit die tot doel heeft het verbeeldenvan een in de denkwereld van de ontwerper nogniet bestaande, innovatieve oplossing voor een gesteldprobleem'. Bovenstaande definitie van de beroemde managementdenkerGary Hamel staat centraal in dit werkboek designthinking. Marguerithe de Man ontdekte in haar werk alsopleider bij Sioo dat heel veel veranderaars, zonder het zote noemen, zich met ontwerpen bezig houden.Ontwerpen is leuk, maar wordt ook als lastig gezien. Omdatvraagstu...
morgen verzonden
Over het Schone
32 bespiegelingen over organiseren en begeleiden
2020 || Paperback || Marguerithe de Man e.a. || Mediawerf
Het Schone. We kennen het allemaal, we kunnen het niet pakken, moeilijk onder woorden brengen, maar als het er is dan weet je dat door te voelen. Zoals het Ware in je hoofd zit met soms krakende puzzels, redeneringen en overwegingen. Zoals het Goede in je hart zit waardoor je je een beter mens voelt als je het Goede doet. Zo zit het Schone in je ademhaling en in je buik. De uitdrukking adembenemend schoon verwijst daar al naar.
Ondanks dat over het Ware en het Goede veel gesproken en gepubli...
morgen verzonden
Nieuwe business modellen in consulting
changing the game; blijf relevant voor je klant
2015 || Paperback || Ard-Pieter de Man e.a. || Vrije Uitgevers, De
Wat is de rol van de adviseur in de informatiemaatschappij? Nu kennis breed beschikbaar is, kenniswerk in rap tempo automatiseert en nieuwe adviesmethoden opkomen, komt het vak van adviseur onder druk te staan. De herstructurering van de adviesindustrie is in volle gang. Vertrouwde namen verdwijnen, nieuwe gamechangers komen op. Deze ontwikkeling biedt echter ook geheel nieuwe kansen voor consultants. Aan de hand van vele cases laat dit boek zien hoe interne en externe consultants nieuwe busi...