Resultaten (5)
morgen verzonden
De (max,+)-algebra
en het ontwerpen van een dienstregeling voor de Nederlandse Spoorwegen
2018 || Paperback || Gerardo Soto y Koelemeijer || Epsilon Uitgaven
De symbolen + en × zijn bedacht door mensen. Maar wat als we die symbolen nu een andere betekenis geven? Wat als de keer een optelling wordt en de plus het maximum van twee getallen? Kunnen we dan nog wiskunde bedrijven of raakt de wiskunde dan ontspoord? Het blijkt dat we op deze manier een nieuwe algebra hebben ontwikkeld, waarin alles net wat anders werkt dan in de gewone algebra. En met deze nieuwe algebra, de (max,+)-algebra, kunnen we, met behulp van matrices, een dienstregeling ontwer...
morgen verzonden
Algebra voor leerlingen van 12 tot 16 jaar: Voor de lerarenopleiding
|| Paperback || José Faarts e.a. || Ten Brink Uitgevers
Dit boek, dat bedoeld is voor gebruik op de 2e graads lerarenopleidingen voortgezet onderwijs, gaat over het leerstofgebied Algebra voor leerlingen van 12 tot 16 jaar.
Het boek is bedoeld als werkboek. Elke paragraaf bevat een aantal opdrachten. Soms zijn de opdrachten gericht op het (wiskundig) niveau van de student. Dat is dan vrijwel altijd bedoeld als instap in de problematiek. Vaak moet er in schoolboeken worden gekeken om verdere mogelijkheden te zien en te beoordelen. Daarnaast geeft h...
morgen verzonden
Wiskundigen mogen niet huilen
verhalen en essays over wiskunde
2015 || Paperback || Gerardo Soto y Koelemeijer || Amsterdam University Press || met inkijkexemplaar
Hebben baby's al getalbegrip en hoe zouden we daar achter kunnen komen? Wanneer werden de eerste getallen ge
morgen verzonden
Toetsen van Wiskunde
Samenstellen, afnemen en nakijken - Leren effectief lesgeven
|| Paperback || Tom Goris e.a. || Ten Brink Uitgevers
Dit werkboek heeft als doel om het resultaat van wiskundelessen zo effectief mogelijk te kunnen toetsen. We richten ons daarbij op toetsen die aan het eind van een leerproces van één of twee hoofdstukken onderzoeken of de leerlingen de doelstellingen hebben gehaald en op het beoordelen van deze resultaten met een cijfer. We leren toetsvragen kritisch te bekijken, toetsvragen te maken en precies te koppelen aan de doelstellingen die in de leerstof worden nagestreefd, en we kijken naar het no...
morgen verzonden
Wie is er bang voor wiskunde?
2018 || Paperback || Gerardo Soto y Koelemeijer || Amsterdam University Press
In 'Wie is er bang voor wiskunde?' laat Soto y Koelemeijer zien dat wiskunde een bloeiende en veelzijdige wetenschap is, met vele raakvlakken met andere disciplines. Zo gebruikt hij in een van de hoofdstukken de aard van het wiskundig bewijs om te illustreren hoe wiskunde in de loop der eeuwen is veranderd. In een ander deel wordt het levensverhaal opgetekend van Terence Tao, de 'Mozart of Math'. Zijn werk heeft het menselijk denken blijvend beïnvloed. Zelfs dit genie zegt dat hard werken be...