Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenVakmedianet (7)
morgen verzonden
Spannend veranderen
over spanningen bij veranderen en adviseren
2015 || Hardcover || Léon de Caluwé || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Als onderzoeker, lesgever, organisatieadviseur en schrijver heeft Léon de Caluwé gewerkt ten behoeve van het organisatieadvies en hij heeft onderzoek en reflectie gedaan over organisatieadvies. Resultaten van dat werk worden in dit boek samengevat.
De kleurentheorie is gemaakt ten behoeve van adviseurs, managers en veranderaars. De theorie wordt samengevat, de toepassingen worden beschreven. Er wordt ingegaan op hoe je kunt lesgeven over de kleurentheorie, hoe de theorie zich heeft ontwikke...
morgen verzonden
De Corporate Tribe
organisatielessen uit de antropologie
2020 || Hardcover || Danielle Braun e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Managementboek van het Jaar 2016!
'Niets heeft mij als schrijver en journalist meer geholpen dan mijn studie antropologie. Ik kan geen gebied bedenken dat niet baat zou hebben bij inzichten uit de antropologie. Dat Braun & Kramer die inzichten toegankelijk maken voor organisaties en hun leiders is hoognodig.' (Joris Luyendijk)
Over organisatiecultuur wordt veel geschreven, gezucht en gesproken. Cultuur is van oudsher het aandachtsgebied van antropologen.
De corporate antropologie kijkt met deze...
morgen verzonden
Minimal Management
2015 || Hardcover || Paul Verburgt || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Bedrijven en instellingen staan bol van de managers, regels en stafmedewerkers. Maar waarom? Zijn de medewerkers niet goed bij hun hoofd? Moeten ze in de gaten worden gehouden omdat ze er anders een potje van maken?
Onzin, maar hardnekkige onzin.
Het kan anders. Het is goed mogelijk een organisatie succesvol te laten zijn met een minimum aan managers, regels en staf en een maximum aan vrijheid en eigen verantwoordelijkheid voor de medewerkers.
In dit boek lees je hoe 'minimal management' werkt. ...
morgen verzonden
Ontmanagen voor managers
elke dag werken aan je overbodigheid
2015 || Hardcover || Thom Verheggen || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
De rol van de manager ligt onder vuur. We zien allerlei nieuwe, bevlogen en wendbare organisatievormen met minder management ontstaan. Wat betekent dat voor jou, de manager? Aan de hand van zijn eigen persoonlijke ervaringen en ontdekkingstocht van manager naar ontmanager geeft Thom Verheggen je nieuwe inzichten in je eigen rol. Zodat je klaar bent voor de toekomst die al begonnen is. Bevlogen en wendbaar.
Dit boek gaat niet over de manager of over organisaties in het algemeen, maar is geschre...
morgen verzonden
Plezier beleven aan taaie vraagstukken / Druk 2
werkingsmechanismen van vernieuwing en weerbastigheid
2015 || Hardcover || Hans Vermaak || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In deze nieuwe tweede druk zijn een aantal aanpassingen gedaan om de bruikbaarheid van het boek te vergroten. Zo is het praktische overzicht van de werkingsmechanismen als overzichtsplaat voorin het boek geplaatst. Verder is het starthoofdstuk ingrijpend herschreven, de praktijk vroeg erom. Meer lessen en adviezen, en meer leeswijzers Ook is deze editie voorzien van een flink aantal QR-codes voor actuele verdieping of aanvulling in de vorm van websites en video's. Bijvoorbeeld over onderzoek...
morgen verzonden
Magic makers
de kracht van samen veranderen
2015 || Hardcover || Daniël Wolfs || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Organisaties zoeken steeds meer samenwerking op met andere organisaties, leveranciers, klanten of zelfs de maatschappij. Dat zijn we de afgelopen jaren echter niet meer gewend. Organisaties waren gericht op individueel succes. Als jij het verschil maakte, was dat ook het beste voor het bedrijf. Men was op zoek naar de change makers. De game changers. Nu vraagt de tijd om samenwerking. En in samenwerking zijn we geen change makers, dan zijn we magic makers. "Magic makers" zijn de mensen die in...
morgen verzonden
Waarde propositie ontwerp / Druk 1
2020 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet
Gebonden, hardcover editie.
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas...