Zoekfilters

Taal
Nederlands (2)

Universitaire Pers Leuven (3)

29,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

(Dis)embodying myths in ancien regime opera

multidisciplinary perspectives

2012 || Paperback || Bruno Forment || Universitaire Pers Leuven

The role of mythology in ancien régime opera

Throughout the Ancien Régime, mythology played a vital role in opera, defining such epoch-making works as Claudio Monteverdi's La favola d'Orfeo (1607) and Christoph Gluck's Iphigénie en Tauride (1779). The operatic presence of the Greco-Roman gods and heroes was anything but unambiguous or unproblematic, however. (Dis)embodying Myths in Ancien Régime Opera highlights myth's chameleonic life in the Italian dramma per and French tragédie en mu...

12,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Giuseppe Verdi

Ernani

2022 || Paperback || Annelies Andries || Universitaire Pers Leuven

Liefde, eer, wraak: de passies laaien hoog op in Giuseppe Verdi’s eerste internationale hit, Ernani. Drie rivalen vechten om de hand van Elvira maar hun obsessies en manipulaties leiden enkel tot verbittering en dood. Het onderwerp ontleende Verdi aan Victor Hugo, wiens toneelstuk Hernani in 1830 een heuse esthetische oorlog ontketende over het bestaansrecht van het romantische theater. Op basis van de verhitte debatten in de theater- en operawereld van die tijd toont Annelies Andries hoe ...

12,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Robert Schumann

Szenen aus Goethes Faust

2020 || Paperback || Steven Vande Moortele || Universitaire Pers Leuven

In het eerste deel van de reeks Operatheek breekt musicoloog Steven Vande Moortele een lans voor de Szenen aus Goethes Faust, het monumentale meesterwerk voor solisten, koor en orkest van Robert Schumann. In drie hoofdstukken gaat deze compacte gids achtereenvolgens in op Schumanns adaptatie van Goethes oorspronkelijke toneeltekst, de positie van de Faust-Szenen in Schumanns oeuvre en in de muziek van de negentiende eeuw, en de algemene opbouw en de muzikale hoogtepunten van het stuk.