Zoekfilters
Uitgeverij Pica (3)
maandag verzonden
Meer dan slim
Talentgerichte begeleiding van kinderen en jongeren
2020 || Paperback || Corry Wolters || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar
Hoogbegaafde kinderen hebben niet alleen een bovengemiddelde intelligentie; ze denken ook anders, ervaren de wereld anders én voelen anders. Vaak zijn ze (erg) gevoelig voor de prikkels in hun omgeving; de Poolse wetenschapper Kazimierz Dabrowski noemt dit overexcitabilities, oftewel intense belevingskanalen.
Door hun sensitiviteit ondervinden kinderen soms problemen op school. Dit boek beschrijft hoe je hen dan kunt begeleiden. Door kinderen te coachen op sociaal-emotioneel gebied en bij he...
maandag verzonden
Hulpwaaier voor het coachen van kinderen / Druk 2
oplossingsgericht werken met kinderen en jongeren in vier stapen, voor coaches, therapeuten en leraren
2017 || Loose-leaf || Corry Wolters || Uitgeverij Pica
We zijn als ouders, hulpverleners, leerkrachten en kindercoaches vaak geneigd om eerst alles over een probleem te willen weten, in de hoop dat we dan vanzelf tot een oplossing komen. Maar vaak is er geen causaal verband tussen een probleem en een mogelijke oplossing. Oplossingen vinden we door bijvoorbeeld aan het kind te vragen (of door te observeren) wat eerder succesvol verliep, of door samen de gewenste toekomst te ontwerpen, of door samen te ontdekken welke talenten het kind al in huis h...
maandag verzonden
Jouw kwaliteiten!
Gesprekskaarten voor kinderen van 6 tot 12 jaar
2021 || Postcard book or pack || Corry Wolters || Uitgeverij Pica
Kinderen hebben heel veel kwaliteiten in huis. Soms zijn ze zich daar echter niet van bewust. Dat is jammer, want als je weet wat je sterke kanten zijn, kun je ze inzetten om problemen aan te pakken en te veranderen in een richting die je wenst.
Met deze kaarten help je kinderen op zoek te gaan naar hun kwaliteiten. En dat niet alleen: je helpt hen ook om hun kwaliteiten daadwerkelijk te gebruiken. Het materiaal ondersteunt je om met een kind in gesprek én aan de slag te gaan.
Werken vanuit...