Zoekfilters
Uitgeverij Pica (5)
morgen verzonden
Het zakboek voor contactpersonen in po, vo en mbo / Druk 3
2023 || Paperback || Anke Visser || Uitgeverij Pica
Contactpersonen zijn het aanspreekpunt voor ouders en leerlingen bij klachten over schoolzaken. Ze zorgen ervoor dat klachten niet blijven broeien of escaleren, maar volgens de juiste klachtenroutes worden behandeld.
De term ‘contact’ is essentieel in de taakbenaming: de contactpersoon is een herkenbaar aanspreekpunt met wie een klager contact legt. De contactpersoon wijst de klager de weg door de klachtenprocedure.
Klachtenbehandeling is voor de meeste contactpersonen (gelukkig) geen dag...
morgen verzonden
Meidenvenijn in het basisonderwijs / Druk 3
Preventie en aanpak
2022 || Paperback || Anke Visser || Uitgeverij Pica
Meidenvenijn komt overal voor: in de klas, op het plein én thuis, maar ook in de digitale wereld. Meidenvenijn is het subtiele spel van aantrekken en afstoten waar meisjes meesters in zijn, compleet met steken onder water en honingzoet gedrag. Het resultaat: bazige kliekjes en meisjes die eenzaam onder aan de pikorde bungelen.
Dergelijk gedrag lijkt misschien onschuldig, maar het brengt schade toe, soms een heel meisjesleven lang. Wat doe je met meidenvenijn in je groep? Heb je misschien he...
morgen verzonden
Het zakboek voor anti-pestcoördinatoren onderwijs
2022 || Paperback || Anke Visser || Uitgeverij Pica
De Wet sociale veiligheid op scholen, ook wel bekend als de ‘Anti-pestwet’, schrijft sinds 2015 schoolbestuurders voor om ten minste één medewerker te benoemen die het aanspreekpunt is bij (hardnekkig) pestgedrag onder leerlingen. Deze medewerker, de anti-pestcoördinator (APC), ontwerpt en coördineert vervolgens een gestructureerde aanpak om het pestgedrag te stoppen.
Ben jij de anti-pestcoördinator op jouw school? Dan is dit zakboek hét naslagwerk om altijd bij de hand te hebben. Z...
morgen verzonden
Het zakboek voor vertrouwenspersonen onderwijs / Druk 2
2021 || Paperback || Anke Visser || Uitgeverij Pica
Ben jij de vertrouwenspersoon in jouw schoolorganisatie? Dan ben je een van de uitvoerders van het Klachtrecht. Vertrouwenspersonen zijn de begeleiders van ouders, leerlingen en medewerkers met klachten. Deze betreffen de schoolorganisatie, gebrek aan communicatie vanuit de school(leiding), onzorgvuldige begeleiding, strafmaatregelen, (cyber)pesten, discriminatie, ongewenste intimiteiten enzovoort.
De vertrouwenspersoon neemt alle klachten serieus en zorgt ervoor dat die niet blijven smeulen ...
morgen verzonden
Meidenvenijn in het voortgezet onderwijs
preventie en aanpak
|| Paperback || Anke Visser || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar
Meidenvenijn is het subtiele spel van aantrekken en afstoten waar meisjes meesters in zijn, compleet met steken onder water en honingzoet gedrag. Het is een bron van (onderhuidse) spanning in de klas die veel energie kost: energie die omgebogen kan worden naar positieve omgang met elkaar en naar productief werken op school. Daarom is het belangrijk om meidenvenijn, in welke vorm dan ook, te benoemen en aan te pakken.
Meidenvenijn in het voortgezet onderwijs is bedoeld voor onder andere docen...