Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenUitgeverij Paris B.V. (2)
maandag verzonden
Reclame- en marketingregels in de financiële sector / Druk 2
2023 || Paperback || N. Boomsma e.a. || Uitgeverij Paris B.V.
Moet in een advertentie, waarin reclame wordt gemaakt voor betalen in termijnen, de kredietwaarschuwing ‘Let op! Geld lenen kost geld’ opgenomen worden? Hoe neem je in een internetbanner een risico-indicator op? Is een persbericht ook reclame? Dit zijn vragen waar reclamemakers in de financiële sector tegenaan lopen. Naast de regels van het financiële toezichtrecht, moeten financiële ondernemingen zich ook houden aan de regels uit het Burgerlijk Wetboek over misleidende reclame en onee...
maandag verzonden
Collectieve acties in de financiële sector
2024 || Paperback || N. Boomsma e.a. || Uitgeverij Paris B.V.
In 2009 verscheen het boek Collectieve acties in de financiële sector als eerste deel in de Financieel Juridische Reeks. Sindsdien zijn er veel ontwikkelingen geweest op het gebied van het collectieve actierecht. Denk aan de inwerkingtreding van de Wet afwikkeling massaschade in collectieve actie (WAMCA) per 1 januari 2020, waardoor in een collectieve actie nu ook schadevergoeding kan worden gevorderd. Hoog tijd dus voor een nieuw boek over dit onderwerp dat als deel 25 verschijnt in de Fina...