Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenSpringer (3)
morgen verzonden
BSO doe je zo!
2012 || Paperback || Heleen van der Veld || Springer
'BSO doe je zo!' is vooral geschreven voor pedagogisch medewerkers in de buitenschoolse
opvang. Daarnaast kunnen ouders en andere professionals die met kinderen werken er
natuurlijk ook gebruik van maken. Samen hebben zij immers hetzelfde doel: kinderen een
veilige omgeving bieden waarin ze kunnen uitgroeien tot alles wat ze in zich hebben. Een
goede bso is zo'n plek.
Voor dit boek putte Heleen van der Veld uit het Pedagogisch kader kindercentra 4-13 jaar
(Reed Business, 2011). Daaruit koos ze alle...
morgen verzonden
Wat mag...? Wat kan...?
dilemma's bij het spelen
2010 || Paperback || Marianne de Valck || Springer
Spelende kinderen komen soms nat, koud, vies, moe, met pijn, met kapot speelgoed uit hun avontuur. Pedagogisch medewerkers, ouders en verzorgers bepalen wat wel of niet mag. Zij geven de uitdaging en bepalen de grenzen. Hoe ver de uitdaging gaat en waar de grenzen liggen, hangt af van hun mate van vertrouwen en van de feiten. Praktische bezwaren van volwassenen kunnen kinderen bij hun spel beperken. Zowel thuis als in de kinderopvang. Wat is verantwoord en wat te riskant?
Met dit boek maakt Ma...
morgen verzonden
NLD Theorie en aanpak in het basisonderwijs
2006 || Paperback || A. Serlier-van den Bergh || Springer
NLD is de Engelse afkorting van Non–verbal Learning Disabilities, in het Nederlands 'non–verbale leerstoornissen'. Kinderen met NLD kunnen informatie beter verwerken wanneer ze die horen dan wanneer ze die moeten zien of voelen. Vijf procent van de kinderen in het basisonderwijs heeft NLD.
NLD op school
Op school uit NLD zich vaak in specifieke leerproblemen: een onverklaarbaar verschil tussen goede prestaties bij technisch lezen en spellen en steeds slechtere prestaties bij rekenen en begr...