Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

SWP (3)

15,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Ouders en school

succesfactoren voor betrokkenheid

2012 || Paperback || Frederik Smit || SWP

Tegenwoordig is er geen discussie meer over de vraag of ouders betrokken moeten zijn moeten zijn bij de school en of aan ouders medezeggenschap toekomt. Dit wordt als een vanzelfsprekendheid beschouwd. Ouders en de school hebben een gezamenlijk belang, namelijk het zorgen voor optimale omstandigheden voor de ontwikkelingskansen, de schoolloopbaan en het welbevinden van de leerlingen. Er is een groeiende aandacht voor samenwerking van opvoeders thuis en op school, en voor de plichten van ouder...

23,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Kinderen leren omgaan met boosheid / druk 1

door middel van spel

2012 || Paperback || Deborah M. Plummer || SWP

Boosheid is een normale, menselijke emotie. Sommige kinderen hebben echter moeite om hun gevoelens van boosheid te begrijpen en te beheersen. In dit praktische handboek staat een schat aan bekende en gemakkelijk te leren spelletjes voor kinderen van 5 tot 11 jaar om sociale vaardigheden aan te leren en het helpt volwassenen om de gevoelens van boosheid te begrijpen en te beheersen.

Daarnaast presenteert Kinderen leren omgaan met boosheid de theorie achter de spelletjes in begrijpelijke taal e...

21,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

De kracht van opvoeden / druk 1

pedagogische werkzame factoren in jeugdzorg en onderwijs

2012 || Paperback || Peter van der Doef || SWP

In deze bundel onder redactie van dr Peter van der Doef de volgende bijdragen:Pedagogische basis van jeugdzorgIn de vorige eeuw heeft de theorie van J.F.W. Kok aan de jeugdzorg een (ortho)pedagogische basis gegeven, waarmee de orthopedagogiek zich een plaats heeft verworven naast de psychologie en de kinderpsychiatrie. De spreker heeft op basis van deze theorie een nieuw model ontwikkeld dat laat zien hoe kinderpsychiatrische diagnoses in relatie staan tot opvoedingsvragen. Hierdoor kunnen op...