Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Politeia (3)

40,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

De creatieve performer

improvisatie, compositie en artisticiteit in praktijklessen dans en beweging

2021 || Paperback || Ivan Schauvliege || Politeia

Creatief aan het werk gaan met dans en beweging vraagt een groot aandeel spontaniteit, authenticiteit en intuïtie. Het is een werk dat de performer als persoon aanspreekt en ontwikkelt. Sommige performers vinden de weg daarnaartoe zonder problemen, anderen ondervinden soms moeilijkheden om met de creatieve kant van hun discipline om te gaan. Het trainen van een veelzijdige performer vraagt naast het technische werk ook aandacht voor die zoektocht.

‘De creatieve performer’ is een handboek...

45,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

De beste lezers zitten in mijn klas!

12 kenmerken van begrijpend lezen

2022 || Paperback || Pedagogische Begeleidingsdienst Basisond || Politeia

Uit het internationaal vergelijkende onderzoek PIRLS 2016 blijkt dat Vlaanderen relatief zwak scoort voor begrijpend lezen in het vierde leerjaar, in vergelijking met eerdere resultaten en in vergelijking met andere landen.

Uit ander onderzoek blijkt dat leerkrachten een aanzienlijke bijdrage kunnen leveren aan de leerlingenprestaties op het vlak van begrijpend lezen. Maar leraren die het verschil willen maken moeten beschikken over de kennis van effectieve leesdidactiek en de wijze waarop da...

39,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 37,05
+
Bestel

Vlaamse toetsen

waar vandaan en waar naartoe?

2022 || Paperback || Luc De Man e.a. || Politeia

Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ‘centrale toetsen’ lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ‘teaching to the test’, ‘momentopnames’ en ‘staatspedagogiek’ veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.

Met dit themanummer wil de redactie van ‘Beleid voeren in het onderwijs’ bijdragen aan het debat ...