Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenPelckmans (3)
morgen verzonden
Regisseer je klas. Theorie (herwerkte uitgave)
Theorie bij het oefeningenboek klasmanagement
2023 || Paperback || Elke Struyf e.a. || Pelckmans
Dit boek is ontstaan uit lectuur en praktijk. We ambiëren om (toekomstige) leraren noodzakelijke kennis aan te reiken om effectieve klasmanagementvaardigheden te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat je kunt leren hoe je voor de klas moet staan. Een (wetenschappelijke) kennisbasis is volgens ons een eerste belangrijke stap in het ontwikkelen van de nodige competenties op dit vlak: weten wat je kunt doen en waarom én weten wat je het best vermijdt en waarom. Het boek zet de leraar aan tot...
morgen verzonden
Samen sterk in geïntegreerde leerlingenbegeleiding
Een gids voor onderwijsprofessionals
2020 || Paperback || Elke Struyf || Pelckmans || met inkijkexemplaar
Leerlingenbegeleiding omvat vele aspecten en er bestaan tal van interessante boeken rond specifieke topics. Tot op heden bestaat er geen boek dat leraren informeert over belangrijke kaders die in Vlaamse scholen gebruikt worden. Uit recent onderzoek blijkt dat de recente evolutie naar meer inclusief onderwijs scholen voor uitdagingen stelt. Scholen zijn op zoek naar efficiënte manieren om de begeleiding en ondersteuning voor leerlingen met (complexe) specifieke onderwijsbehoeften vorm te gev...
morgen verzonden
Regisseer je klas (herwerkte uitgave)
Oefeningen in klasmanagement
2022 || Paperback || Gilberte Verbeeck e.a. || Pelckmans || met inkijkexemplaar
Voor dit boek vertaalden de auteurs theoretische inzichten over klasmanagement in concreet oefenmateriaal. Elke oefening vertrekt vanuit authentieke situaties uit het secundair onderwijs en wil de leerkracht stimuleren om individueel of in groep over het eigen klasmanagement na te denken. De oefeningen zijn telkens voorzien van een korte theoretische duiding en sluiten af met suggesties van de auteurs.
Dat gaat van tips om ordeproblemen te voorkomen en orde te houden, reflecteren over mogelij...