Zoekfilters
Owl Press (3)
maandag verzonden
Krachtig voor de klas
Je onderwijs succesvol afstemmen op diverse doelgroepen
2023 || Paperback || Martin Valcke || Owl Press || met inkijkexemplaar
Het Vlaamse onderwijs is continu in verandering. Regelgeving verandert, het beleid verandert, schoolvisies verschillen, schoolpopulaties worden diverser, leerinhouden evolueren. Bovendien heeft elke school een grote mate van autonomie in het invullen van de na te streven minimumdoelen, de klasorganisatie, de lesorganisatie, de vakkenindeling…
Wat wérkt nu echt, in het onderwijs en in jouw klas? Krachtig leraarschap blijkt een combinatie van klassieke instructiemethodes met innovatieve aanp...
maandag verzonden
Leerkracht in actie
Word manager van je klas in je school
2024 || Paperback || Martin Valcke e.a. || Owl Press
Of je nu een beginnende leerkracht bent, een doorgewinterde rot in het vak of een gedreven zij-instromer, één ding staat buiten kijf: klasmanagement is de absolute sleutel tot succesvol lesgeven.
Maar laten we eerlijk zijn, klasmanagement is verre van simpel. Het gaat verder dan wat snelle tips en trucs; vooral wanneer je als leerkracht in je eentje voor die klas staat. Dat laatste is dan ook de insteek van dit handboek: we benaderen klasmanagement als een gedeelde verantwoordelijkheid van ...
maandag verzonden
Digitaal leren
Hoe ook jij activerende en motiverende leermomenten kunt ontwerpen
2023 || Paperback || Martin Valcke e.a. || Owl Press
Een waaier aan digitale tools heeft ‘leren’ interactiever en digitaler dan ooit gemaakt. Van kennisclips en blended leren tot flipped classrooms, van educatieve games tot LMS-systemen: sommige scholen en bedrijven zijn al jaren aan het experimenten, anderen werden door de coronapandemie van dag op dag gebombardeerd tot online kennisdelers. Maar verhogen al die digitale tools effectief de leskwaliteit? En hoe zorg je ervoor dat iedereen actief aan de slag gaat tijdens digitale lesmomenten?
Digitale didactiek verschilt nauwelijks van didactiek in het algemeen. In dit boek ontrafelt professor Onderwijskunde Martin Valcke haarfijn hoe we sterke lessen en leermomenten kunnen creëren door onderbouwde keuzes te maken. Een evenwichtige didactische balans stemt de leerdoelen, de leerstof, de werkvormen, de media én de evaluatie van lesmomenten op elkaar af...