Zoekfilters
Noordhoff (9)
Taaltopics Argumenteren / Druk 4 (e-book)
Denk kritisch, adviseer overtuigend!
2015 || E-book via Bookshelf || Cees Braas e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Taaltopics Argumenteren biedt schrijvers en sprekers concrete adviezen over hoe zij in teksten en presentaties hun publiek kunnen overtuigen met steekhoudende argumenten.
In Taaltopics argumenteren is gekozen voor een praktische en systematische aanpak, waarbij de lijn van het adviestraject wordt gevolgd. Op deze wijze worden hbo-studenten goed voorbereid op de beroepspraktijk.
Praktijkgericht
Voor alle hbo-opleidingen
Geschikt voor zelfstudie
Handige ondersteunende website
Veel oefenmateriaal
Aan de hand van duidelijke, actuele casussen legt het boek uit hoe men meningen kan onderbouwen met goede argumenten en hoe men een overtuigend betoog kan opstellen. Tevens bevat het boek richtlijnen om overtuigende teksten van anderen kritisch te beoordelen...
Communicatie voor Accountants (e-book)
Zeggen hoe het is
2017 || E-book via Bookshelf || Elina Bos || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Communicatie voor accountants verenigt de twee disciplines accountancy en communicatie in een gebruiksvriendelijk boek. Het boek is bedoeld om (aankomende) accountants praktische handvatten te bieden om het communicatieproces te verbeteren, met als doel het vertrouwen van het maatschappelijk verkeer te (her)winnen.
Waarom kiezen voor Communicatie voor Accountants?
* het eerste studieboek dat communicatie en accountancy integraal behandelt;
* toegankelijke inleiding in communicatie, toegespitst...
Storytelling voor professionals (e-book)
2017 || E-book via Bookshelf || Philip Corsius e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
De laatste jaren neemt de belangstelling voor storytelling enorm toe. Waar schrijvers, theatermakers, cineasten, journalisten, game developers en communicatieprofessionals zich al langer bedienden van verhalende elementen, wordt storytelling nu succesvol door professionals in uiteenlopende branches en sectoren toegepast. De eerste editie van Storytelling voor professionals biedt je een goede basis voor storytelling.
Waarom kiezen voor Storytelling voor professionals?
* Biedt je...
Rapportagetechniek / Druk 6 (e-book)
Schrijven voor lezers met weinig tijd
2019 || E-book via Bookshelf || Rien Elling e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Al jarenlang het standaardwerk voor rapportagetechniek in de technische sector;
- vol tips en tricks waardoor ‘leeslast’ plaatsmaakt voor ‘leeslust’;
- van allerhande rapporttypes tot sollicitatiebrieven, presentaties en professionele socialmedia-berichten.
‘Kan het ook wat korter?’ – een veel gehoorde vraag in de technische beroepspraktijk, wanneer het gaat over rapporten, mails en nieuwsbrieven. Hoe bereik je als tekstschrijver dat lezers met weinig tijd, jouw tekst willen l...
Communicatie handboek / Druk 6 (e-book)
2019 || E-book via Bookshelf || Wil Michels || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Zeer toegankelijk en aansprekend voor studenten;
- beknopt en volledig overzicht van het vakgebied;
- sterke verbinding tussen theorie en praktijk.
Communicatie handboek leert (aankomende) professionals op welke manieren zij aan de communicatie van een organisatie het beste vorm en inhoud kunnen geven. Het boek biedt een beknopt en toch volledig overzicht van het vakgebied en is zeer toegankelijk, mede dankzij het heldere taalgebruik. Communicatie handboek kan met recht een standaardwerk wo...
Zakelijke communicatie voor professionals / Druk 6 (e-book)
2014 || E-book via Bookshelf || Daniel Janssen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Zakelijke communicatie voor professionals integreert en presenteert deze kennis en inzichten in een relevante context voor elke professional zoals adviseren, presenteren, samenwerken, overtuigen, verkopen en communiceren bij een crisis. Op deze manier werken studenten (en andere gebruikers) gericht aan essentiële competenties. Niet langer staan teksten en gesprekken centraal, maar concrete taken in hun context.
Zo maak je een marketingcommunicatieplan (e-book)
2014 || E-book via Bookshelf || Daan Dondorp e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Zo maak je een marketingcommunicatieplan biedt de student een duidelijk stappenplan voor het zelfstandig ontwikkelen van een communicatieplan. Het boek reikt de student per stap de nodige informatie aan en zet de student vervolgens aan het werk, met als uitgangspunt dat het plan een uitwerking/verdieping is van een marketingplan.
- duidelijk overzicht van traditionele en online marketingcommunicatie;
- compleet met stappenplan en praktijkgerichte cases;
- ideale aanvulling op bestaande litera...
De Communicatieprofessional (e-book)
Een inleiding tot theorie en praktijk van het beroepenveld
2015 || E-book via Bookshelf || Piet Hein Coebergh || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Dit boek beschrijft wat communicatie betekent voor organisatiedilemma’s en welke rol een bachelor of master Communicatie daarin kan vervullen. Geschreven voor studenten van opleidingen in het hoger onderwijs op het gebied van communicatie of economie.
- Koppeling met bedrijfskunde;
- wetenschappelijke onderbouwing;
- aansluiting op het gehele beroepenveld.
Creativiteit in Communicatie (e-book)
2017 || E-book via Bookshelf || Marijn de Jong e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Het gloednieuwe Creativiteit in Communicatie is een écht doe-boek. Je volgt het proces van werken aan een praktijkopdracht voor een opdrachtgever. Creatieve communicatievraagstukken staan centraal, met extra aandacht voor het online domein. Het gaat niet om het opstellen van (creatieve) communicatiestrategieën. Je leert wel creatieve communicatieconcepten op basis van analyses en communicatiestrategieën te maken en uit te werken.
Waarom kiezen voor Creativiteit in Communicatie?