Management Impact (7)
morgen verzonden
KPIs That Do Work
2020 || Paperback || Peter Geelen || Management Impact || met inkijkexemplaar
From strategy to execution: how performance indicators can help
A common pitfall for organisations is that they – albeit often unknowingly and with the best intentions – create barriers for a successful execution of their strategy by implementing conflicting Key Performance Indicators (or KPIs). This comes at the expense of customers and fixing the mistakes takes a lot of time, effort, and money. KPIs don’t generate the desired performance improvement and the daily delusions continue to...
morgen verzonden
De vorstenspiegel
2020 || Hardcover || Gabriël Anthonio || Management Impact || met inkijkexemplaar
In dit derde boek van Gabriël Anthonio laat hij je in de spiegel naar jezelf kijken met behulp van kleine, korte en treffende bespiegelingen. Zo helpt dit boek je om meer regie te voeren over je leven.
Gabriël Anthonio deelt in dit boek zijn kennis en ervaringen op het gebied van leiderschapsontwikkeling aan de hand van een sterk en universeel beeld, dat van een spiegel. En dan niet zomaar een spiegel, een Vorstenspiegel. De Vorstenspiegel is een kijkraam waar je niet doorheen kunt kijken, ...
morgen verzonden
Jam Cultures
About inclusion; joining in the action, conversation and decisions
2020 || Hardcover || Jitske Kramer || Management Impact
‘Kramer sets out a clear path for better understanding and more inclusive cultures.’ – Financial Times
To solve complex problems, we need multiple angles and perspectives. And the courage to challenge our status quo by working with people who think differently. Inclusion is about co-creation. About the courage to invite people from various backgrounds to the table and to listen to all views. It requires us to deal with opposing forces to reach the highest goals.
Inclusion is a hot topic...
morgen verzonden
Het onoverwinnelijke bedrijf / Druk 1
2020 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Management Impact || met inkijkexemplaar
Het langverwachte vervolg op de internationale bestsellers 'Business Model Generatie' en 'Waarde Propositie Ontwerp'.
'Het onoverwinnelijke bedrijf' is het nieuwste boek van Alex Osterwalder en Yves Pigneur, auteurs van de internationale bestseller 'Business Model Generatie' (in Nederland al ruim 50.000 verkocht), waarmee zij de manier hebben veranderd waarop bedrijven nieuwe producten creëren.
'Het onoverwinnelijke bedrijf' laat zien hoe sommige van ’s werelds meest succesvolle bedrijven ...
morgen verzonden
The CFO in Pole Position
Leading next-generation decision-making in a data-driven organization
2021 || Paperback || Mohamed Bouker e.a. || Management Impact
Leading next-generation decision-making in a data-driven organization
Like in Formula-1 racing, decision-making is crucial for business success and can be the difference between a checkered flag or the gravel pit. Decisions are increasingly made based upon data, but which function within an organisation is most suitable to drive the transformation towards a Decision Oriented Organisation? An organisation that beats competitors based on excellence in decision-making.
The CFO behind the wheel
I...
morgen verzonden
Traag versnellen
Reflectief en krachtig veranderen in het NU
2020 || Hardcover || Arend Ardon || Management Impact || met inkijkexemplaar
Bij veranderprocessen denken we vaak dat we snelheid maken door te gaan hollen. Niet dus. Dit boek geeft een volstrekt andere boodschap over vernieuwing: wie niet kan vertragen, kan ook niet versnellen.
Bij veranderprocessen is er een fundamentele spanning: met ons hoofd zijn we in de toekomst, maar met ons gedrag zijn we in het verleden. Hollend naar de toekomst repeteren we onbewust routines uit het verleden. Zo ontstaat een kloof tussen wat we nastreven en waartoe we echt in staat zijn. Do...
morgen verzonden
A3 methodiek - Introductie & Werkboek / Druk 3
2020 || Paperback || Henk Doeleman || Management Impact || met inkijkexemplaar
Veel organisaties of hun omgeving zijn sterk in verandering. Bestaande werkwijzen rond strategieontwikkeling en -monitoring vragen daarom om een meer ‘agile’ aanpak. Daarnaast is het uitwerken in jaarplannen vaak een bureaucratisch proces, weinig interactief en vaak niet inspirerend. Managers zijn vaak op zoek naar aantrekkelijke werkwijzen om plannen vorm te geven. Deze werkwijze is bij voorkeur gebaseerd op intrinsieke motivatie om het te willen doen.
Dit 'Introductie & Werkboek' beschr...