Zoekfilters
Maak je eigen onderwijsboek (7)
morgen verzonden
Pixeltastisch
Handleiding en kopieerbladen
2021 || Paperback || Auke-Willem Kampen || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar
Pixels zijn overal in onze digitale wereld. Of het nu op een tablet of op een smartphone is of op de televisie, we zien overal pixels. Maar we zijn ons tegenwoordig niet meer bewust van die pixels. Ze zijn zo klein dat we ze met het blote oog niet meer kunnen zien.
In Pixeltastisch leggen we de kinderen uit hoe die eerste games werden ontworpen. Ook is er veel ruimte voor de creatieve uitspattingen van de kinderen zelf, als ze gaan proberen karakters en items voor een pixel-game te ontwerpen.
...
Luka
Verdwaald op het internet
2021 || Hardcover || Auke-Willem Kampen || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar
Luka beleeft een spannend avontuur als hij door de digitaliseermachine van oom Carlos op het internet terechtkomt. Even is het leuk, maar als hij weer terug wil naar de computer van oom Carlos, realiseert hij zich dat hij niet weet hoe! Hij is verdwaald op het internet. Gelukkig ontmoet hij Blocker, die hem probeert te helpen. Want het internet kan ook gevaarlijk zijn. Maar Luka is eigenwijs. Als dat maar goedkomt.
Met behulp van dit leerzame boek ontdekken kinderen hoe het internet eigenlijk...
morgen verzonden
Binaire Battle
Handleiding en kopieerbladen
2021 || Paperback || Auke-Willem Kampen || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar
De Binaire Battle is een spel, waarbij de kinderen in teams tegen elkaar strijden. Tijdens het spel seinen de groepen teksten naar elkaar over met behulp van nullen en enen. Welk team seint de tekst het snelst over en maakt daarbij zo weinig mogelijk fouten?
Deze methode van 8 lessen werkt unplugged. Dat betekent dat de kinderen geen devices nodig hebben om met deze methode te kunnen werken. De reden hiervoor is dat veel leerkrachten geen programmeurs zijn. Om de lessen uit deze methode te ku...
morgen verzonden
Luka - Handleiding
Handleiding en kopieerbladen
2021 || Paperback || Auke-Willem Kampen || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar
Deze methode is bedoeld als lesmethode voor groep 5 of hoger van de basisschool, met vier afzonderlijke hoofddoelstellingen:
I. Voldoen aan een heel aantal van de SLO-doelen, behorende bij het vakgebied ‘Programmeren’.
II. Informatie over de werking van het internet verkrijgen.
III. Lesgeven omtrent media-wijsheid.
IV. Kennis over de terminologie (moeilijke woorden) rondom internet en computers vergroten.
Bij het vakgebied programmeren denken we al gauw aan ingewikkelde codes schrijven. M...
morgen verzonden
MyCo-Club
Unplugged programmeren met geheime codes
2021 || Paperback || Auke-Willem Kampen || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar
MyCo-Club is een unplugged programmeermethode voor de bovenbouw van het basisonderwijs. Zonder dat de leerkracht bijzondere voorkennis omtrent programmeren nodig heeft, wordt er op een speelse wijze gewerkt aan een groot aantal SLO-doelen voor programmeren. Van daadwerkelijk programmeren is geen sprake, maar wie de SLO-doelen leest, ontdekt dat dit ook niet direct de opzet is van dit vakgebied.
De MyCo-Club is de 'Mysterieuze Code Club'. De kinderen leren verschillende geheimschriften, zoals ...
Robio & Julia
2021 || Hardcover || Auke-Willem Kampen || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar
Dit leesboekje kan prima worden gebruikt als stand-alone leesboek en vertelt dan het verhaal van Julia, die moet leren hoe ze haar robotje Robio moet programmeren. Tijdens het leren, ontdekt ze ook dat klusjes niet vervelend hoeven te zijn. Je kunt er een spel van maken.
Dit boekje is onderdeel van een lesmethode. Bij dit leesboek hoort ook nog een handleiding, met daarin 20 lessen over programmeren. Elk hoofdstuk van dit boek heeft een eigen les in de handleiding.
Dit boekje, inclusief de ha...
morgen verzonden
Robio & Julia - Handleiding
Handleiding en kopieerbladen
2021 || Paperback || Auke-Willem Kampen || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar
Deze handleiding hoort bij het los verkrijgbare leesboekje van 'Robio & Julia'. Hierin lezen we in twintig hoofdstukken de belevenissen van Julia, die moet leren hoe ze haar robotje Robio moet programmeren. Tijdens het leren, ontdekt ze ook dat klusjes niet vervelend hoeven te zijn. Je kunt er namelijk vaak een spelletje van maken.
Deze handleiding bevat 20 lessen over programmeren. Elk hoofdstuk van het leesboekje heeft een eigen les in deze handleiding.
Het boekje, samen de handleiding, is ...