Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Koninklijke Van Gorcum (3)

30,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Leven lang spelen

Een handreiking voor het ontwerpen van innovatieve leerervaringen

2024 || Paperback || Lorna Minkman || Koninklijke Van Gorcum

In het onderwijs ga je iedere dag opnieuw een relatie aan met je leerlingen of studenten. Vanuit een basis van vertrouwen weet je wat er in hen omgaat, waar ze van dromen, waar ze moeite mee hebben. Als professional creëer je rijke leerervaringen zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. Technologie is daarbij niet meer weg te denken. Leven lang spelen laat zien hoe je die leerervaringen creëert, hoe je ervoor kan zorgen dat je leerlingen ‘aan staan’ en zo waardevolle, toekomstgericht...

35,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 33,25
+
Bestel

Zorgzame didactiek

Voor welzijn in de klas

2024 || Paperback || Jantien Gerdes || Koninklijke Van Gorcum

Om goed te kunnen leren moet je lekker in je vel zitten. De vraag is hoe je als docent in het primair, voortgezet of beroepsonderwijs aan het welzijn van leerlingen en studenten kunt bijdragen. Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich thuis voelt in de les? Wat hebben leerlingen of studenten nodig om het beste uit zichzelf te halen? Hoe doe je recht aan verschillen? Welke middelen kun je inzetten voor plezier in de les?

Zorgzame Didactiek laat zien op welke wijze je met didactiek werkt aan effect...

32,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 30,88
+
Bestel

Spelling en didactiek

Voor het vo en mbo

2024 || Paperback || Esther Hanssen e.a. || Koninklijke Van Gorcum

Ze kunnen niet meer spellen! is een veelgehoorde uitspraak van docenten wanneer ze opdrachten of toetsen van leerlingen onder ogen krijgen. De docent Nederlands krijgt dan regelmatig het verwijt dat leerlingen spelling bij het vak Nederlands onvoldoende aangeleerd krijgen. Ook hoor je dat de spellingregels vaak veranderen en dat het Nederlands zo lastig is. Maar zijn die spellingregels inderdaad zo moeilijk? En hoe kun je effectief spellingonderwijs geven aan leerlingen in het voortgezet onde...