Zoekfilters
Futuro Uitgevers (7)
maandag verzonden
Omgaan met gevoelsmensen
praktische gids voor denkers en doeners
2016 || Paperback || Sjaak Overbeeke || Futuro Uitgevers
Over het boek:
Voelen kunnen we allemaal, maar de ervaringswereld van gevoelsmensen verschilt nogal van die van nuchtere, rationele denkers en doeners. Gevoelsmensen hebben andere drijfveren, een andere manier van denken en van de wereld ervaren. Het is voor rationeel ingestelde mensen daarom vaak lastig om gevoelsmensen goed te begrijpen: wat gaat er toch allemaal om in die hoofden, en waarom doen ze vaak zo moeilijk?
Toch is het belangrijk om gevoelsmensen beter te begrijpen, of het nu gaat...
maandag verzonden
De veranderformule
2016 || Paperback || Jorien Weerdenburg || Futuro Uitgevers || met inkijkexemplaar
Er zijn veel methodieken die je als organisatie kunt inzetten om te verbeteren of te vernieuwen. Blijvend veranderen blijkt echter lastig. De middelen lijken belangrijker geworden dan het doel, instrumentele implementatie is het gevolg en de echte impact blijft uit. Van een blijvende organisatieverbetering is dan ook vaak geen sprake. Maar hoe verander je wel 'blijvend'? Ongeacht de gekozen methodiek: de mensen in je organisatie maken het verschil tussen tijdelijke en blijvende resultaten. Al...
maandag verzonden
Heleen
2016 || Paperback || Johan Steenhoek || Futuro Uitgevers || met inkijkexemplaar
Autobiografische roman over liefde en loslaten
Tijdens zijn vakantie op Ameland hakt Eric de knoop door. Als hij terug is, wil hij alles veranderen. Hij zal zijn opvolgers inwerken en eindelijk de tijd hebben om van het leven te genieten. Als Erics vrouw Heleen in het ziekenhuis belandt, wordt inderdaad alles anders. Maar niet op de manier waarop Eric had gehoopt.
Hij gaat een onzekere tijd tegemoet, waarin hij terugdenkt aan de mooie momenten die hij samen met Heleen heeft beleefd. Ondertus...
maandag verzonden
Mannen en/of Vrouwen?
2016 || Paperback || Bert Overbeek || Futuro Uitgevers || met inkijkexemplaar
In elke team is er sprake van een bepaalde groepsdynamiek. Mannen en vrouwen brengen een eigen dynamiek in het team en in de organisatie. De verschillen tussen mannen en vrouwen verklaren daarbij veelal het teamgedrag. Hoe ga jij als manager om met al die verschillen? Managers die de man-vrouwverschillen op de werkvloer begrijpen, sturen beter aan, begrijpen zichzelf ook beter en zijn daardoor effectiever en meer aanspreekbaar in de samenwerking. Een manager kan zo'n proces effectief en handi...
maandag verzonden
Ondernemer in 100 dagen
2016 || Paperback || Thomas Blekman e.a. || Futuro Uitgevers || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Een nieuw verdienmodel ontwikkelen dat bij jou past, en ook nog eens omzet realiseren binnen honderd dagen. Het klinkt haast te mooi om waar te zijn. Na meer dan 10 jaar experimenteren en meer dan 450 studenten en ondernemers begeleiden, heeft Thomas Blekman het voor elkaar: een stappenplan om een succesvolle ondernemer te worden. In dit boek begeleidt Thomas je naar je eerste omzet. Hij gebruikt hierbij bekende modellen als Business Model Canvas en Lean Startup. Dit doe-boek bevat opdrachten...
maandag verzonden
Spanning rond de boardroom
reputatielessen voor directeuren en commissarissen
2016 || Paperback || Frank Peters e.a. || Futuro Uitgevers || met inkijkexemplaar
Bestuurders en toezichthouders van organisaties worden steeds kritischer door hun omgeving gevolgd. Klanten, politici, media en maatschappij verwachten, eisen en halen informatie over zaken die zij belangrijk vinden. Loze beloftes straffen ze genadeloos af en bij falen eisen ze 'de kop' van de topman/topvrouw van de organisatie. Reputatie komt te voet en gaat per twitter! En daarom staat in onze twitter-democratie reputatie boven aan de agenda in boardrooms.Maar als organisaties het goed doen...
maandag verzonden
Service management
2016 || Paperback || Jos Gielkens || Futuro Uitgevers || met inkijkexemplaar
Service Management heeft betrekking op de toegevoegde waarde van de dienstverlening voor de klant, maar er bestaat géén eenduidige definitie van Service Management c.q. dienstverlening. Of u dienstverlener bent of klant: voor alle betrokken partijen is het essentieel dat dezelfde SMART-definitie van dienstverlening wordt gehanteerd.
In dit boek over dienstverlening bespreekt Jos Gielkens de voorwaarden voor succesvolle, expliciete afspraken omtrent de dienstverlening, optimale inrichting v...